چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «احمد متقی مریدانی»

احمد متقی مریدانی در سال 1342 در روستای «مریدان» از توابع شهر «رشت» دیده به جهان گشود و در 23 شهریور 1366 در جزیره مجنون به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۱۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ - 13September 2020

نگاهی به زندگی شهید «احمد متقی مریدانی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای  از زندگی شهید «احمد متقی مریدانی» را از نظر می‌گذرانیم.

مشخصات شهید:

احمد متقی مریدانی

نام پدر: صفر

تاریخ تولد: 1/1/1342

محل تولد:گیلان - رشت

تاریخ شهادت: 23/6/1366

محل شهادت: جزیره مجنون

زندگینامه شهید:

شهید «احمد متقی مریدانی» در شهریور ۱۳۴۲ در روستای «مریدان» خشکبیجار از توابع شهرستان «رشت» از دامن پدر و مادری مسلمان و معتقد به احکام اسلامی دیده به جهان گشود. مقطع ابتدایی را در محل زادگاه، مدارک راهنمایی را در بخش خشکبیجار و مقاطع متوسطه را در شهرستان رشت دریافت کرد. در سال ۱۳۶۴ وارد دانشکده تربیت معلم دانشگاه تهران گردید و یکی از دانشجویان با استعداد و توانمند دانشگاه به شمار می رفت.

وی یکی از بنیان گذاران پایگاه مقاومت شهید بهشتی روستای «مریدان» بود و در عین حال به عنوان عضوی از اعضا شورای اسلامی وقت خود را صرف خدمت به مردم خوب و مسلمان روستا و منطقه می کرد. در دوران تحصیلات دانشگاهی علاوه بر فعالیتهای اجتماعی به عضویت هسته گزینش عالی در وزارت آموزش و پرورش و هسته گزینش استان گیلان درآمد و فعالیت نمود.

شهید «احمد متقی» برای انتقال آموخته های خود به دانش آموزان وارد مدارس شد و ضمن تدریس در رشته علوم و ریاضیات، دانش آموزان را به مسیر احکام اسلامی هدایت می کرد. به عنوان امام جماعت با دانش آموزان نماز جماعت بر پا می کرد و به تعلیم و تربیت نسل جوان عشق می ورزید و همیشه می گفت ما زمانی می توانیم کشوری مقتدر، مستقل و دارای فرهنگ غنی اسلامی و توسعه یافته باشیم که به رکن اصلی کشور که همان دانش آموزان می باشند توجه خاصی داشته باشیم و برای آنها سرمایه گذاری نماییم.

وی در اکثریت مراسمهای مذهبی، سیاسی- اجتماعی حضوری فعال داشته و موثر بود. در حین حضور فعال در سنگر علم و دانش و خدمت به مردم به ندای حسین زمان امام خمینی (ره) لبیک گفت و بیش از شش بار وارد صحنه جنگ نابرابر حق علیه باطل با سپاه کفر شد و در دو مرحله به شدت مجروح شد و در مرحله سوم در سن ۲۴ سالگی در بیست و سوم شهریور سال ۱۳۶۶ در جزیره مجنون شربت شهادت را نوشید و به لقاء الله رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار