فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش عنوان کرد؛

بازطراحی مفاهیم قدرت توسط «پاسداران صلح»

امیر سرتیپ «ولی‌وند» آسیب‌شناسی موانع صلح، همکاری و مشارکت برای برگزاری اجلاس صلح در همه کشورها و بازطراحی مفاهیم قدرت را از کارکرد‌های پاسداران صلح برشمرد.
کد خبر: ۴۱۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 14September 2020

بازطراحی مفاهیم قدرت توسط «پاسداران صلح»به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مرور وقایع و جنگ‌های اخیر در دنیا بیانگر این است که عمده جنگ‌ها به دلیل زیاده‌خواهی، قدرت‌طلبی و برداشت‌های اشتباه و گمراه‌کننده از صلح بوده است.

وی با اشاره به حمله نظامی آمریکا به کشورهای عراق و افغانستان افزود: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر بسیاری از غیرنظامیان آواره شدند و استعداد‌هایی که می‌توانست در جهت رفاه و امنیت مردم باشد، از بین رفت.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش این اقدام آمریکا را موجب شکل‌گیری رقابت تسلیحاتی به‌ویژه در غرب آسیا برشمرد و گفت: ‌صرف هزینه‌های گزاف نظامی نیز هیچ دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشت.

امیر ولی‌وند اظهار داشت: آسیب‌شناسی موانع صلح، همکاری و مشارکت برای برگزاری اجلاس صلح در همه کشورها، برگزاری دوره‌هایی به‌منظور بازدید از خرابی‌ها و مصیبت‌های جنگ و بازطراحی مفاهیم قدرت، بخشی از کارکرد‌های پاسداران صلح است.

وی عنوان کرد: آمادگی داریم تا با کمک متحدین و دوستان خود و انجام اقداماتی نظیر انجام پژوهش‌های صلح‌جویانه و اعزام کارشناسان برای آموزش‌های صلح همکاری کنیم.

فرمانده دافوس آجا در پایان تأکید کرد: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد؛ اما باید کسانی را که به دروغ از صلح دَم می‌زنند، تحریم و بایکوت کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار