سرکرده گروه تروریستی وابسته به داعش به هلاکت رسید

ستاد فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که سرکرده یک باند تروریستی وابسته به داعش در شمال این کشور به دست نظامیان ارتش به هلاکت رسید.
کد خبر: ۴۱۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 14September 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش لبنان اعلام کرد که نظامیان ارتش موفق شدند «خالد التلاوی» سرکرده یک باند تروریستی وابسته به داعش را در شمال این کشور به هلاکت برسانند.

طبق گزارش خبرنگار العهد نظامیان ارتش لبنان در مزرعه «سهل دنحی» واقع در حد فاصل «الضنیة» و «زغرتا» در شمال لبنان، با سه تن از عناصر عنصر تروریستی که تحت تعقیب بودند درگیر شدند و بعد از کشته شدن تلاوی، پیگرد دو تروریست دیگر ادامه دارد.

ستاد فرماندهی ارتش لبنان همچنین بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳ نظامی لبنانی در درگیری با شماری عناصر تروریستی در طرابلس واقع در شمال این کشور کشته شدند.

طبق این بیانیه نظامیان ارتش لبنان هنگام تفتیش منزل «خالد التلاوی» یکی از تروریست‌های تحت تعقیب، به ضرب گلوله و بمب دستی تروریست‌ها جان باختند. همچنین یک نظامی دیگر به شدت زخمی شد.

حدود دو هفته قبل شعبه اطلاعات ارتش لبنان موفق شد عناصر یک هسته تروریستی مرتبط با گروهک داعش را بازداشت کند و این هسته قصد انجام عملیات امنیتی در داخل لبنان داشت.

تحقیقات نشان داد که سرکرده این هسته، تروریست متواری «خالد التلاوی» است که خودروی وی توسط عاملان جنایت کفتون در ۲۲ آگوست گذشته استفاده شد.

در حادثه منطقه کفتون در شمال لبنان سه لبنانی کشته شدند و تحقیقات هنوز ادامه دارد.

ارتش لبنان گفته بود که ریشه‌کن کردن این هسته تروریستی در راستای عملیات پیشگیرانه و پیگیری دائم گروه‌های تروریستی مرتبط با آن انجام شده است و عناصر هسته مذکور در سلسله عملیات‌های امنیتی در دو منطقه «الشمال» و «البقاع» در تاریخ‌های مختلفی بازداشت شده‌اند.

این عناصر آموزش‌های نظامی دیده بودند و اسلحه و مهمات جنگی جمع‌آوری کرده بودند که ضبط شد؛ آن‌ها همچنین چندین سرقت با هدف تأمین مالی فعالیت‌های هسته تروریستی انجام داده بودند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها