میزبانی خانواده شهدای فاطمیون از روضه‌های خانگی+ تصاویر

امسال خانواده شهدای زیادی از جمله شهدای مدافع حرم فاطمیون در ماه محرم میزبان روضه‌‎های خانگی در سراسر کشور شدند.
کد خبر: ۴۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ - 14September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روضه‌های خانگی در ایران هرچند قدمتی چند ده ساله دارند، اما امسال با شیوع کرونا در کشور و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، باعث شد تا بار دیگر این روضه‌ها جان تازه‌ای بگیرند و در کنار هیئات بزرگ رونق تازه داشته باشند. از این رو روضه‌های خانگی در ایام محرم به ویژه دهه اول به سبک و سیاقی نو برگزار شد تا ضمن رعایت موارد بهداشتی همچنان مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان اقامه شود.

در این میان برخی نهاد‌های مردمی و دولتی نیز پای کار آمدند تا مردم را در کار برگزاری روضه‌های خانگی همراهی کنند. گروهی فراخوان نصب پرچم و سیاه پوش کردن خانه‌ها را داد و سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد آمادگی اعزام روحانی و مبلغ به مجالس روضه را دارد.

در این میان منازل شهدا میزبان اصلی روضه‌های خانگی بود و بسیاری از مداحان مطرح کشور در اقدامی خودجوش و ارزنده به سادگی و با جمعیتی اندک مراسم عزاداری اباعبدالله را مقابل منزل شهدا برگزار کردند.

روضه‌های خانگی با صفا و صمیمیت در گوشه و کنار کشور برگزار شد و پای روضه‌خوانان و مداحان به خانه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم باز شد و تا امروز ادامه داشته است.

خانواده‌های فاطمیون نیز از جمله میزبانان این مراسم بودند و روضه خانگی در خانه شهید حسین ابراهیمی در اراک، خانه شهید محمدآرش احمدی در مشهد، خانه شهید حجت‌الاسلام سید علی حسن حسینی در قم، شهید محمدجعفر حسینی در تهران و تعدادی دیگر از شهدا برگزار شد تا در کنار اقامه عزای حسینی، یاد و خاطره شهدایی که در راه اباعبدالله به شهادت رسیدند گرامی داشته شود.

همچنین چندی پیش آیین افتتاحیه روضه خانگی شهدای فاطمیون در منطقه گلشهر مشهد نیز با حضور خانواده شهدا و رزمندگان فاطمیون برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار