چهل سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری ۳ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در فضای مجازی و رسانه‌ای

سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از برگزاری ۳ هزار برنامه در فضای مجازی و رسانه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ - 14September 2020

برگزاری 3000 برنامه در فضای مجازی و رسانه ایسرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، در خصوص نقش نیروهای مسلح در استان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان قبل از شروع جنگ تحمیلی مشکلات امنیتی زیادی در مرزها داشت لذا نیروهای مسلح، سپاه و حتی نیروهای مردمی از مرزهای استان دفاع می‌کردند.

وی گفت: بسیاری از مردم به طور داوطلبانه برای دفاع از مرزهای غربی و شمال شرقی وعده ای هم در جنگ‌های نامنظم شهید چمران حضور پیدا می‌کردند. با شروع جنگ های منظم دو تیپ از نیروهای مردمی و سپاه پاسداران سیستان وبلوچستان در لشکر ۴۱ ثارالله حضور پیدا کردند و ایفای نقش کردند.

این مسئول افزود: لشکر ۸۸ ارتش که در زاهدان مستقر بود یکی ارگان‌های فعال بود که از همان ابتدای جنگ از همه بخش‌ها در مناطق جنگی نیرو اعزام میکرد و نقش موثری ایفا کرد. لشکر ارتش حدود ۱۷ هزار نیرو به جنگ اعزام کرد که باقی مانده افراد نیز کارهای پشتیبانی را انجام میدادند.

‌کوهکن با اشاره به نقش دیگر ارگان‌ها در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: از دیگر ارگان‌های موثر در دوران جنگ جهادسازندگی، ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی بود که هر کدام از آنها با اعزام تعداد زیادی ازنیروهای خود نقش موثری ایجاد می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: نزدیک به ۳۵ هزار نفر از مردم استان اعم از نیروهای مسلح برای دفاع از کشور به مرزهای غربی حضور پیدا کردند و تعداد زیادی از نیروها هم از مرزهای استان در مقابل دشمنان و نیروهای صدام دفاع می‌کردند.

وی به برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای همه ما مهم و ارزشمند است در همین راستا حدود ۳ هزار برنامه پیش‌بینی کردیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی و رسانه ای برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: از مهمترین برنامه‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تقدیر و تشکر از رزمندگان، ایثارگران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، برپایی شب شعر، کمک‌های مومنانه، تقدیر از مدافعان سلامت، پخش برنامه زنده با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس، تقدیر از سربازان نیروهای مسلح به مناسبت روز جوان و در فضای مجازی هم ساخت موشن گرافیک‌ها و کلیپ‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار