معاون امور عمرانی استانداری قم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موزه دفاع مقدس ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

محسن بهشتی گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم از ظرفیت بسیار بالایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان برخوردار است.
کد خبر: ۴۱۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ - 14September 2020

موزه دفاع مقدس ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد«محسن بهشتی» معاون امور عمرانی استانداری قم در حاشیه بازدید از ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: این مرکز از ظرفیت و غنای بسیار بالایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازخوانی رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و همچنین مجاهدت‌های دوران پیروزی انقلاب برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص افتتاح موزه ابراز داشت: چندین سال است که کارگروهی در استانداری به طور مرتب وضعیت عمرانی پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را که از پروژه‌های اولویت دار استان است، رصد می‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: از آنجا که قرار است این پروژه همراه با هشت استان دیگر روز دوم مهر به طور همزمان افتتاح شود، فعالیت‌ها شتاب ویژه‌ای گرفته تا بخصوص مشکلات اعتباری و مالی پروژه که طی چند سال گذشته سبب کندی در روند پیشرفت آن شده بود، تا حدی تعدیل شود.

وی با اشاره به وجه تمایز موزه قم با موزه‌های استان‌های دیگر افزود: در دیگر مراکز موزه دفاع مقدس را داریم، اما در قم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و لذا این انتخاب شایسته که به تناسب خاستگاه انقلاب صورت گرفته، مسئولیت‌ها را دوچندان می‌کند.

بهشتی ادامه داد: ان شاءالله فاز نخست پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در تاریخ یاد شده آماده افتتاح است و فاز‌های بعدی آن نیز به سرعت به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: این مرکز، با همه ویژگی‌های پیرامونی، مرکز ثقل فرهنگی مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه و بخصوص نسل جوان است که بتوانند با رشادت و ایثارگری بیش از شش هزار شهید استان در انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار