ترامپ:

مشکلی با فروش «اف-۳۵» به امارات نداریم/ می‌خواستیم بشار اسد را بکشیم

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای دولت سابق این کشور با ایران گفت که با فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» به امارات متحده عربی مشکلی ندارد.
کد خبر: ۴۱۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ - 15September 2020

ترامپ: مشکلی با فروش «اف-۳۵» به امارات نداریم؛ می‌خواستیم بشار اسد را بکشیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه درباره برجام و فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» به امارات متحده عربی اظهارنظر کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» اظهار داشت که مشکلی با فروش این جنگنده‌های نسل پنجم به امارات متحده عربی ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز برای نخستین بار توافق برای فروش این هواپیما به امارات را فاش کرد و کاخ سفید نیز در هفته‌های گذشته تلاش‌ها برای فروش سلاح‌های پیشرفته‌ای اعم از جنگنده‌های اف‌-۳۵ و پهپاد‌های «ریپر» سرعت بخشیده است.

این توافق، فروش هواپیمای «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را هم شامل می‌شود. این هواپیما‌های ساخت شرکت بوئینگ، برای جنگ الکترونیک ساخته شده‌اند و با فراهم کردن امکان اخلال در پدافند‌های هوایی دشمن، حملات پنهان‌کارانه را ممکن می‌سازند.

ترامپ در بخش دیگر این گفتگو افزود که خواستار کشتن رئیس جمهور سوریه بود، اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شد.

دونالد ترامپ در مصاحبه به فاکس نیوز گفت که توافق «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با ایران وحشتناک بود. او گفته به ایران اجازه نخواهد داد سلاح هسته‌ای داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشور‌های اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و مدعی شد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار