سرپرست فرمانداری تکاب؛

دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملت ایران است

سیدهادی طباطبایی گفت: دوران دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت ایران است از این رو ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت این دوران برنامه‌های خاص و ویژه ای را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.
کد خبر: ۴۱۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ - 15September 2020

دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملت ایران است

به‌گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سیدهادی طباطبایی، سرپرست فرمانداری تکاب، امروز در جلسه شورای اداری تکاب با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ کشورمان است، اظهار داشت: باید با کار فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نسل جوان کشور را بیش از گذشته با آرمان‌های شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی آشنا کنیم.

وی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد: دوران دفاع مقدس جایگاه بسیار والایی در فرهنگ و تاریخ ایران دارد از این رو در چهل سالگی این دوران پرافتخار باید جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان در دفاع از کیان انقلاب و نظام به نحو شایسته‌ای انجام شود.

سرپرست فرمانداری تکاب ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس گنج بی‌پایانی است که همه ما باید هنر استخراج آن را پیدا کنیم و تاریخ کشور را بر اساس آن تفسیر نماییم.

طباطبایی با بیان اینکه برای حفظ آرمان‌های شهدا باید تمام روزهای سال با ارزش‌های دوران دفاع مقدس آمیخته شود اضافه کرد: دوران دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت ایران است از این رو ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت این دوران برنامه‌های خاص و ویژه ای را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

امنیت کشور مرهون خون شهدا است

امام جمعه شهرستان تکاب نیز در این جلسه گفت: در برنامه‌های گرامیداشت دوران دفاع مقدس ابعاد شخصیتی شهدا و ویژگی‌های برجسته اخلاقی این عزیزان به آحاد جامعه از جمله نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت‌الاسلام علی رحیمی با بیان اینکه آسایش و امنیت موجود در کشور مرهون خون پاک شهیدان دوران دفاع مقدس است، افزود: خدمت به مردم و تلاش برای ترویج مبانی اسلام و سیره نبوی تداوم راه شهدای والامقام به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: تشریح و معرفی آرمان‌ها و ارزش‌هایی که فرزندان ایران اسلامی را برای دفاع از کیان کشور و نظام راهی جبهه‌ها کرد باید در محور برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار گیرد.

امام جمعه تکاب اظهار داشت: مسوولان و مدیران شهرستان با وحدت و همدلی، برادری، دین‌مداری و مردم‌داری باید در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

تجلیل از ۲۵۰ رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب نیز در این جلسه با تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در این شهرستان گفت: در روز ۳۱ شهریور ماه هم‌زمان با تجلیل سراسری از رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور ویدئو کنفرانسی مقام معظم رهبری، آیین تجلیل از ۲۵۰ نفر از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سرهنگ وهاب عباس‌فام افزود: همچنین به‌مناسبت هفته دفاع مقدس طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه از جمله ۲۴ واحد مسکن مددجویی محرومان افتتاح می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدا، جشنواره مالک اشتر، دیدار با خانواده‌های شهدا و مسابقات مختلف فرهنگی از جمله جشنواره دانش‌آموزی ۴۰ وصیت نامه شهید را از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت چهل‌مین سال دوران دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد.

وی اظهارداشت: همچنین در هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی برگزار می‌شود و زنگ مقاومت در مدارس نیز در روز اول مهرماه نواخته خواهد شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب با تاکید بر اینکه در تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد، ادامه داد: مسوولان و روسای ادارات نسبت به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا شهرستان و تجلیل از خانواده های معظم شهدا اهتمام جدی و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

سرهنگ عباس‌فام افزود: بازشناسی و معرفی ارزش‌های دوران دفاع مقدس نباید به بوته فراموشی سپرده شود چرا که دوران دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت را وارد فرهنگ و تاریخ کشور نمود.

وی گفت: تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس تا پایان امسال به‌صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار