مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

243 برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برگزاری 243 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ - 16September 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان که در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و 5 هزار و 400 شهید خطه کردستان، به تشریح برنامه‌های هفته دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: امسال مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که رژیم بعث جنگی علیه ایران به راه انداختند، اما علی‌رغم درگیری‌های داخلی و جنگ خارجی رزمندگان ایران اسلامی شجاعانه در برابر دشمنان ایستادند و مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ‌های علیه ایران کمتر از جنگ جهانی سوم نبود، افزود: رزمندگان ایران جانانه از نظام دفاع کردند تا دشمن به اهداف خود نرسد و شکست بخورد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: انقلاب ما ادامه دهنده راه پیامبر اعظم(ص) است و اجازه نخواهد داد ارزش‌های دینی و اسلامی ما توسط دشمن از بین برود.

505 ستاد استانی و شهرستانی در سطح کشور تشکیل شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اعلام کرد: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس 505 ستاد استانی و شهرستانی در سطح کشور تشکیل شده که برنامه‌های این ایام را برنامه‌ریزی می‌کنند.

مالکی با بیان اینکه 11 ستاد از ستادهای یاد شده سطح کشور در کردستان تشکیل شده، اعلام کرد: 97 کمیته‌ نیز در سطح استان نیز برای رصد برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس تشکیل شده که از سوم خرداد تشکیل و تا پایان سال فعالیت دارند.

این مسئول با بیان اینکه 243 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرا می‌شود، عنوان کرد: هزاران برنامه در شهر و روستا در قالب غبارروبی مزار شهدا و غیره خواهیم داشت و در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: امسال یک میلیون نفر در سطح کشور از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل می‌شوند و در کردستان نیز 2 هزار نفر تجلیل می‌شوند که تاکنون از یک‌هزار نفر تجلیل شده است.

مدیرکل حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا  رژه ارتش برپا نمی‌شود اما  در سطح ادارات برنامه‌هایی برگزار و از چهل خانواده شهدا و پیشکسوتان در روز نخست هفته دفاع مقدس به صورت نمادین تجلیل می‌شود.

مالکی گفت: برگزاری ویدیوکنفرانس سراسری با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان استانها و پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا، حضور فرماندهان در نماز جمعه‌ها، صدور بیانیه توسط ادارات، افتتاح پروژه‌های صنعتی نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است

وی خاطرنشان کرد: مجسمه نماد و مقاومت پایداری کردستان در پارک آبیدر نصب و تکمیل شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

50 عنوان کتاب از وصیت نامه شهدا نیز تدوین و چاپ می‌شود

وی متذکر شد: در این ایام همچنین 50 عنوان کتاب از وصیت نامه شهدا نیز تدوین و چاپ می‌شود و رونمایی از مستند دفاع مقدس نیز از دیگر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در استان خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بیان داشت: 6 هزار و 864 نفر پیشکسوت دفاع مقدس در استان وجود دارد که تعدادی در سنوات گذشته تکریم شدند و امسال نیز از یک‌ هزار نفر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار