چهل‌سالگی سرو/ معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی:

شهدا بهترین الگو برای نسل جوان هستند

حسن جعفری گفت: امروز شهدا به الگوی مناسبی برای جوانان ایران اسلامی تبدیل شدند و آنها با تأسی به سیره شهدا در راه توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام برمی‌دارند؛ جوانان جهان اسلام نیز از رشادت‌های شهدا و ایثارگران درس‌های فراوانی را آموخته‌اند و از آن در مسیر مقاومت در برابر سیاست‌های حکام مرتجع استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ - 16September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «حسن جعفری» معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار و رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد.

جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تحت رهبری امام خمینی (ره) در خاورمیانه یک حکومت شیعی ایجاد شد که تمام معادلات نظام سلطه را بر هم زد؛ بر همین اساس مستکبرین هم‌پیمان شدند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را ساقط کنند، که برای دست‌یابی به این هدف شوم جنگ را علیه ایران اسلامی تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه هر چند جنگ خسارت‌هایی را به همراه داشت اما باعث بالندگی کشور در حوزه‌های مختلف شد، خاطر نشان کرد: امروز شهدا به الگوهای مناسبی برای جوانان ایران اسلامی تبدیل شدند و آنها با تأسی به سیره شهدا در راه توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام برمی‌دارند. جوانان جهان اسلام نیز از رشادت‌های شهدا و ایثارگران درس‌های فراوانی را آموخته‌اند و از آن در مسیر مقاومت در برابر سیاست‌های حکام مرتجع استفاده می‌کنند. نمونه بارز این شهدا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که امید است فرهنگ شهید سلیمانی روز به روز گسترش پیدا یابد.

این مسئول در ادامه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس هفته ایثار و از خودگذشتگی است و آحاد مردم وظیفه دارند این هفته را که مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس است به طور ویژه گرامی بدارند.

جعفری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دستگاه‌های لشکری و کشوری در سطح استان دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را در قالب‌های مختلف با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب به جامعه هدف خود ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل 12 کمیته تخصصی و موضوعی در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: اجرای ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد در قالب 66 عنوان برنامه که به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان رسیده آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان متشکل از 15 کمیته اجرایی، با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های لشکری و کشوری تشکیل شده و که این ستاد با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان به دنبال آن است تا به بهترین وجه این نمایشگاه که 31 شهریور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح خواهد شد، برگزار شود.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس استان، برگزاری مراسم نکوداشت 100 هزار پیشکسوت دفاع مقدس است که با ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس در 31 شهریور در استان آغاز و در طول هفته دفاع مقدس در جای‌جای استان ادامه خواهد داشت.

این مسئول افزود: ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به عنوان فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به همراه مرکز فرهنگی دفاع مقدس هشت استان دیگر کشور به صورت متمرکز و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در دوم مهر افتتاح خواهد شد.  

جعفری در پایان گفت: امید است پیام‌رسان‌های خوبی برای ارزش‌ها دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار