چهل‌سالگی سرو/

«چهل سالگی دفاع مقدس»؛ فصل نوینی در شکوفایی مقاومت ملت غیور ایران

روزگاری رزمندگان غیور این سرزمین جوانمردانه ایستادند و سال‌ها در برابر فشارهای اقتصادی و ... تحمل کردند و امروز در عرصه‌ی جنگ بیولوژیک آنچه از رزمندگان آن دوران به ارث بردند، به نمایش می‌گذارند.
کد خبر: ۴۱۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 19September 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ ثانیه‌ها دست در دست دقیقه‌ها دادند. دقیقه‌ها از مرز ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها و سال‌ها گذشتند و مقاومت ملت غیور ایران در برابر دشمن مستکبر و دست نشانده‌ی غرب و شرق عالم چهل ساله شد.

از اولین شهادت‌ها، رشادت‌ها، ایثارها و از خود گذشتن‌ها چهل سال گذشت. دشمنی بدسگال که گمان می کرد تا فتح پایتخت ایران فقط بیست و چهار ساعت زمان نیاز دارد، هشت سال زمین گیر شد و با هیچ ترفندی نتوانست مقاومت و ایستادگی ملت ایران را شکست دهد. این ملت غیور در برابر بمباران های شیمیایی ایستادند.

چه رزمندگانی که ماسک ضد شیمیایی خود را تقدیم زنان و کودکان بی سرپناه کردند و خودشان امروز پس از دهه ها مجروح شیمیایی به شمار می روند. ملت ایران هشت سال در برابر تهدید و فشار نظامی ایستادند اما با هیچ قدرتی مذاکره نکردند. شیر مردان و شیر زنانی که شهادت را افتخار خود می دانستند و امروز هر کوی و برزن از این مملکت مزین به نام یکی از همین دلاوران است.

حسین فهمیده، آن دلاور مرد سیزده ساله که امام خمینی او را رهبر واقعی خود می‌دانستند، امروز دیگر تنها یک اسم نیست. حسین فهمیده و فهمیده‌ها امروز در سرزمین اهورایی ما تبدیل به یک اسطوره و بالاتر از آن یک فرهنگ شده اند. باکری‌ها، باقری‌ها، آوینی‌ها، جهان آراها، شیرودی‌ها، کشوری‌ها و چمران‌ها امروزه در تمامی عرصه های اجتماعی به عنوان الگوهای اجتماعی مطرح هستند.

مقاومتی هشت ساله در برابر جنگ فرسایشی ارتش بعثی که دست نشانده‌ی ابرقدرت‌های عالم بود، با تمام مشکلات و مصائب و البته افتخاراتی که برای ملت سلحشور ایران داشت بالاخره روزی به فرجام خود رسید اما مقاومت همچنان ادامه دارد.

روزگاری رزمندگان غیور این سرزمین جوانمردانه ایستادند و سالها در برابر فشارهای اقتصادی و … تحمل کردند و امروز در عرصه‌ی جنگ بیولوژیک آنچه از رزمندگان آن دوران به ارث بردند، به نمایش می گذارند. در دوران سخت مقاومت بیولوژیک در برابر ویروس کرونا که حتی دارو و لوازم پزشکی تحریم است، این ملت غیور ایران ایستاده و ماسک می زند و به یاری هم نوع خود می شتابد و با این عمل نشان می دهد، همواره در خط مقدم جهاد ایستاده است.

کم نبوده و نیستند منافقینی که یا از طریق خیانت‌های عقیدتی و سیاسی یا از طریق اختلاس و اختلال در نظام اقتصادی تلاش بر آن داشتند تا کمر این مردم را خم نگه دارند اما زهی خیال باطل. ایرانی در طول اعصار مختلف، خصوصا در این چهل سال گذشته نشان داده است که همواره آماده‌ی جهاد در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی و ... است.

دلاورمردان و شیرزنان ایران اثبات کردند، آغاز چهل سالگی جنگ تحمیلی، نقطه ی عطف، بلوغ، شکوفایی و رشد فکری و معنوی نسل جدید است. نسلی که صیاد شیرازی، باهنر، رجایی، بهشتی، کاوه، منافی، حججی، همدانی، احمدی روشن، رضایی‌نژاد، شهریاری، علی محمدی و سردار سلیمانی‌ها و ... را دیده و امروز با پختگی و صلابتی دیگر پا به عرصه‌های جهادی گذاشته است. آری، فصل دیگری از مقاومت ملت ایران آغاز شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها