بازخوانی جنایت هولناک صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا؛ از تولد مقاومت تا شکل‌گیری لبنان مقتدر

سی و هشت سال پیش در چنین روزی فالانژ‌های جنایتکار با حمایت و همراهی ارتش صهیونیستی وارد دو اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب بیروت شدند و به مدت سه روز جنایت بزرگی را مرتکب شدند. در این روز بیش از ۳۵۰۰ زن و کودک و کهنسال ساکن اردوگاه‌ها را سلاخی کردند.
کد خبر: ۴۱۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ - 16September 2020

بازخوانی جنایت هولناک صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا؛ از تولد مقاومت تا شکل‌گیری لبنان مقتدربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنایت صبرا و شتیلا در زمانی رخ داد که ارتش رژیم صهیونیستی در زمانی که لبنان گرفتار جنگ داخلی بود به لبنان حمله کرد و پایتخت این کشور یعنی بیروت را اشغال کرده و یک دولت دست نشانده را بر سرکار آورده بود. دولت دست نشانده از میان فلانژ‌های لبنان بود که در اشغال لبنان با اسرائیل همکاری داشتند. در واقع در لبنان هیچ نیرویی که بتواند در مقابل تجاوز اسرائیل مقاومت کند وجود نداشت.

پس از اشغال لبنان بود که هسته اولیه مقاومت اسلامی لبنان شکل گرفت و توانست با ضرباتی که به اشغالگران صهیونیست وارد آورد، لبنان را از اشغال آزاد کند. امروز این مقاومت یعنی حزب الله لبنان یک نیروی قدرتمند است که توانسته در معادله در گیری با دشمن صهیونیستی بازدارندگی بالایی را ایجاد کند.

تاجایی که دشمن صهیونیستی در کنفرانس سالانه هرتزلیا نیز کنفرانس‌های امنیتی خود، حزب الله لبنان را در کنار ایران مهمترین و جدی‌ترین تهدید وجودی برای اسرائیل اعلام کرده است. در واقع اگر مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان نبود شاید جنایاتی، چون صبرا و شتیلا بار‌ها تکرار می‌شد، اما توان بالای مقاومت سبب شده تا دشمن صهیونیستی از واکنش سخت مقاومت هراسان باشد.

کارشناسان تاکید دارند تحولات اخیر لبنان با هدف بازگرداندن لبنان به دوران قبل از اشغال از طریق تضعیف مقاومت اسلامی لبنان است. هر چند هم مردم لبنان هوشیار هستند و هم مقاومت از چنان محبوبیت و جایگاه قدرتمندی در لبنان برخوردار است که امکان موفقیت دشمنان و مزدوران داخلی اش یعنی همان فلانژ‌هایی مجری جنایت صبرا و شتیلا وجود ندارد.

امروز محور مقاومت در شرایط بسیار قدرتمندی قرار دارد و به عنوان مهمترین قدرت و بازیگر منطقه‌ای مطرح است و در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که هر روز به پایان خود که وعده الهی در کتب آسمانی است نزدیکتر می‌شود؛ لذا در این اوج زبونی تلاش دارد با کمک برخی رژیم‌های مرتجع عربی مانند امارات و بحرین و ... مرگ خود را به تاخیر بیندازد.

نشست خیانت در کاخ سفید در واقع در همین چارچوب تعریف می‌شود، اما حکام مرتجع عربی که در واقع مسلمان نیستند بلکه صهیونیست به شمار می‌آیند.

یَـأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَآءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَآءُ بَعْضٍ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لاَ یَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ- آیه ۵۱ سوره مائده (ای کسانی که ایمان آورده اید، یهود و نصاری را به دوستی نگیرید که آنان دوست یکدیگرند و کسی که آنان را دوست بدارد، خود او هم از ایشان است، همانا خدامردم ستمکار را هدایت نمی‌کند)

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُم مِّنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ ۙ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِن کُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی ۚ تُسِرُّونَ إِلَیْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ ۚ وَمَن یَفْعَلْهُ مِنکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ. آیه ۱ سوره ممتحنه (اى کسانى که ایمان آورده اید، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید. شما با آنان طرح دوستى مى افکنید در صورتى که آنان قرآن و آیینى را که براى شما آمده و سراسر حق است انکار کردند، در حالى که پیامبر و شما را بدین سبب که به خدا، پروردگارتان ایمان آوردید از مکه بیرون راندند. پس اگر براى جهاد در راه من و دستیابى به خشنودى من هجرت کردید، با آن مشرکانِ حق ستیز دست دوستى ندهید. شما در نهان به آنان ابراز مودّت مى کنید، در صورتى که من به آنچه شما نهان داشته و به آنچه آشکار کرده اید داناترم؛ و هر کس از شما به این کار اقدام کند به یقین راه راست را گم کرده است)

غافلند که توهین به باور‌های امت اسلام و نادیده گرفتن احساسات آن‌ها آتشی سوزان بر خواهد افروخت و آن‌ها را خواهند سوزاند و اراده الهی همه سازوکار‌های آن‌ها تغییر خواهد داد و این وعده الهی است که خدا مکر دشمنان را به خود آن‌ها بر می‌گرداند. «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار