دبیر کمیته هنری کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد خبرداد؛

تولید چهار فیلم با موضوع شهدا در استان یزد

«پارسائیان» دبیر کمیته هنری کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد از تولید چهار فیلم با موضوع شهدا در جریان این کنگره خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ - 16September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی‌محمد پارسائیان» دبیر کمیته هنری کنگره 4000 شهید استان یزد، با اشاره به انعقاد قرارداد با انجمن سینمای جوان در جهت ساخت چهار فیلم با موضوع شهدا در استان، گفت: برای ساخت این چهار فیلم، یکی از آنها در خصوص نامه‌های شهدا و سه فیلم دیگر در خصوص زندگی‌نامه شهدا است.

وی با اشاره طراحی تصاویر شهدا توسط هنرمندان استان یزد، اضافه کرد: در انجمن عکس نیز یک فراخوان تحت عنوان «ماندگارهای آسمانی» در دستور کار داریم که عکس‌هایی از شهدا که در اختیار خانواده‌هایشان قرار دارد را در یک نمایشگاه با عنوان عکس شهدا گرد هم آوریم.

پارسائیان در ادامه با بیان اینکه برنامه تلویزیونی با عنوان «شب‌های اوج هنر» به مدت 10 شب از صداوسیمای مرکز یزد پخش شد، اظهار داشت: این برنامه در دهه امامت و ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است، هر شب 23:30 دقیقه از شبکه یزد پخش و مورد استقبال بینندگان نیز قرار گرفت.

دبیر کمیته هنری کنگره 4000 شهید استان یزد ادامه داد: در طول 10 شب برنامه شب‌های اوج هنر،50 هنرمند از سراسر استان به ارائه کارهای هنری خود با موضوع کنگره شهدا پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه تلویزیونی شب‌های اوج هنر، هر شب از یک پوستر رونمایی شد، اظهار داشت: لوگوی اصلی کنگره 4000 شهید استان یزد که توسط هنرمند فقید «حامد زارع» طراحی شده بود، در شب دوم با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و استاندار یزد رونمایی شد.

پارسائیان افزود: در این برنامه هر شب، هنرمندان هنرهای تجسمی طراحی چهره شهدا را در دستور کار خود داشتند که در پایان هر برنامه به بینندگان تلویزیونی نیز نشان داده می‌شد.

دبیر کمیته هنری کنگره 4000 شهید استان یزد به آماده‌سازی دو کتاب شعر در این کنگره اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این کتاب‌ها، روایات و دیگری مجموعه شعر با موضوع کنگره و سرداران و شهدا استان است که برای به چاپ رسیدن این مجموعه‌ها نیازمند اعتباراتی هستیم که اگر تحقق یابد به چاپ خواهند رسید.

وی اظهار داشت: همچنین در زمینه ادبیات داستانی یک سری کتاب رمان را دستور کار خود داریم که اگر تا زمان برگزاری کنگره آماده شوند، رونمایی خواهیم کرد.

پارسائیان در پایان با اشاره به آماده‌سازی یک تئاتر با موضوع نقش تیپ 18 مستقل الغدیر در دوران دفاع مقدس، گفت: بخشی از محتوای این تئاتر به این‌گونه است که در یک عملیات، مقنی‌های یزدی زیرخط دشمن کانال زدند و پشت سر دشمن به بیرون آمدند نمایشی را آماده کرده‌ایم که اگر شرایط اجازه بدهد برای مردم اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار