تل آویو قصد نوین‌سازی نیروی هوایی رقیب ترکیه را دارد

رسانه‌ها از مذاکرات وزارت دفاع یونان و رژیم صهیونیستی برای نوین‌سازی نیروی هوایی یونان که در تقابل با ترکیه است، خبر دادند.
کد خبر: ۴۱۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ - 16September 2020

تل آویو قصد نوین‌سازی نیروی هوایی رقیب ترکیه را داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک شبکه خبری یونانی از مذاکرت آتن با رژیم صهیونیستی جهت تجهیز نیروهای مسلح یونان، رقیب ترکیه خبر داد.

وبگاه «بالگرین میلیتری» به نقل از «شبکه تلویزیونی 9 یونان» نوشت که وزارت دفاع یونان در حال مذاکره با شرکت اسرائیلی «البیت» برای نوین سازی و تجهیز مجدد نیروی هوایی خود است.

هزینه این نوین سازی بالغ بر چند ده میلیون یورو خواهد بود. گفته می‌شود یونان در حال رایزنی با طرف اسرائیلی برای نوین سازی ناوگان بالگردهای «آپاچی» خود به موشک‌های «اسپایک» است.

شرکت البیت احتمالا جنگنده‌های «اف-16» و «میراژ-2000» نیروی هوایی یونان را با نصب سیستم اویونیک جدید و تجهیز کلاه خلبان به فناوری جدید تجهیز می‌کند. این در حالی است که گفته می‌شود نیروی هوایی یونان از لحاظ قدرت و توان در سطح پایین‌تری از ترکیه قرار دارد.

نخست وزیر یونان چندی قبل از تقویت نیروهای مسلح یونان به انواع تجهیزات مختلف برای مقابله با هرگونه تهدیدی از جمله از جانب ترکیه خبر داد. وی افزود که نیروهای مسلح این کشور به بالگردهای «سیهاوک-60» و موشکهای ضد تانک و اژدر تجهیز می‌شوند. وی از بکارگیری 15 هزار پرسنل نظامی جدید برای تقویت بدنه نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها