تاکید حماس و جهاد اسلامی بر پیشبرد برنامه‌های مقاومت در مقابله با توطئه آمریکایی-صهیونیستی

رهبران حماس و جهاد اسلامی طی نشستی مهم با یکدیگر بر پیشبرد برنامه‌های مقاومت در مقابله با توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسئله فلسطین تاکید کردند.
کد خبر: ۴۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 16September 2020

تاکید حماس و جهاد اسلامی بر پیشبرد برنامه‌های مقاومت در مقابله با توطئه آمریکایی-صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رهبران ارشد دو جنبش حماس و جهاد برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر در بیروت با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «زیاد النخاله» دبیر کل این جنبش در حضور دیگر رهبران این جنبش میزبان هیئتی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود.

بر اساس بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در این دیدار تحولات مربوط مسئله فلسطین و خطرات پیرامون آن مورد بررسی قرار گرفت به ویژه با توجه به اینکه برنامه دولت ایالات متحده برای انحلال مسئله فلسطین و اجرای معامله قرن ادامه دارد و برخی از رژیم‌های خلیج فارس و در راس آنها امارات و بحرین به سمت عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شتافته‌اند.

رهبران حماس و جهاد بر مخالفت با همه اشکال عادی سازی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند و گفتند که خط مشی مقاومت که گروه‌های فلسطینی در غزه به آن پایبند هستند، کارایی خود را در مقابله با پروژه صهیونیسم ثابت کرده است.

بر اساس این بیانیه مقاومت امروز بیش از هر زمان دیگری قوی‌ شده است و شبکه‌ای از متحدان را در منطقه دارد که توانایی دفع هرگونه تجاوز صهیونیستی را برای آن فراهم می‌آورد؛ همچنین مقاومت قادر به شکستن هر محاصره‌ای است که دولت آمریکا و دشمن صهیونیستی می‌خواهند بر مردم فلسطین تحمیل کنند.

در این نشست بر اهمیت وحدت فلسطین و تکمیل آشتی ملی و موفقیت عملی تصمیمات نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در اوایل ماه جاری میلادی و ضرورت تشدید مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

رهبران حماس و جهاد همچنین بر ضرورت تسریع در تشکیل کمیته‌های مرتبط با نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی و تلاش برای اصلاح سازمان آزادی بخش و بازسازی آن تاکید کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت هماهنگی میان مواضع و گام‌های دو جنبش حماس و جهاد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هنیه از دو هفته پیش در لبنان به سر می‌برد و در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت هم حضور یافت و همچنین با شماری از مقامات رسمی و حزبی لبنان و رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم خارج از سرزمین‌های فلسطینی هم دیدار داشته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها