چهل‌سالگی سرو/ مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

ایجاد غرفه «نقش روحانیت در دفاع مقدس» در محل نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس مازندران

حجت‌الاسلام «عیسی رضایی» از ایجاد غرفه «نقش روحانیت در دفاع مقدس» در محل نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس مازندران واقع در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ - 17September 2020

ایجاد غرفه «نقش روحانیت در دفاع مقدس» در محل نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس مازندرانحجت‌الاسلام «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری از برپایی غرفه «نقش روحانیت در دفاع مقدس» در نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس هم حضور فرهنگی تبلیغی داشت و هم حضور رزمی اظهار داشت: بنا داریم در این غرفه نقش روحانیت را در دفاع مقدس به صورت پررنگ به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه روحانیت هم در مساجد نقش محوری داشت و با سخنرانی‌های خودشان مردم را برای رفتن به جبهه‌ها ترغیب و تشویق می‌کردند و با حمایت‌های مردمی و کمک‌های مردمی به رزمندگان کمک می‌کردند، گفت: همچنین این قشر پرتلاش و جهادی حضور رزمی در جنگ نیر داشت.

رضایی با بیان اینکه هدف‌مان نشان دادن آن همه حماسه‌ها و رشادت‌‍های روحانیون در دفاع مقدس به نسل جوان و امروز جامعه است، گفت: فرزندان ما از دفاع مقدس درس گرفتند و  امروز نیز در مسئله سیل، زلزله و کرونا شاهد اوج روحیه مقاومت و جهادی هستیم که میراث دفاع مقدس است و این راه همچنان ادامه دارد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به آمار قابل توجه رزمندگان روحانی در دفاع مقدس گفت: امروز در عرصه‌های جهادی نیز نسبت به دیگر اقشار این آمار بالا بوده و در این میان بالاترین آمار شهدا را نیز در قشر روحانیت داریم.

وی با بیان اینکه گوشه‌هایی از حماسه‌های شهدا و سوژه‌های ناب و کلیدی و سبک زندگی روحانیت را در نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت، ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونایی و عدم حضور فیزیکی مردم در محل نمایشگاه، در بستر رسانه و فضای مجازی این نمایشگاه را به خانه‌های مردم می‌بریم تا از این طریق سیره شهدا را به جامعه امروز انتقال دهیم.

این مسئول به همکاری قابل توجه سازمان تبلیغات اسلامی در ایجاد غرفه اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با بکارگیری تمامی حوزه‌ها مخصوصا حوزه‌های علمیه رستمکلا، کوتنا و بابل نقش ویژه‌ای در غرفه‌آرایی دارد.

وی شمار شهدای روحانی استان را قریب به 400 شهید اعلام کرد و گفت: 110 شهید روحانی متعلق به حوزه علمیه رستمکلا، قریب به 70 شهید از حوزه علمیه بابل و قریب به 80 شهید نیز از حوزه علمیه کوتنا تقدیم شدند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: اقلام نمایشگاهی، تصاویر، کلیپ‌هایی از یادواره‌های شهدا و مجموعه کتاب‌های حوزه روحانیت، شهدای روحانی، جانبازان و آزادگان روحانی نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار