چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

راهبرد دشمن، تحریف دفاع و مقاومت با استفاده از ابراز رسانه است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه دشمن از طریق ابزار رسانه‌ در پی تحریف حقایق است، گفت: باید با ترویج حقایق و واقعیت‌های غیر قابل کتمان و نمایش دادن آمادگی‌ها، مانع تحریف حقایق و مُسَلمات شد؛ بر همین اساس گرامیداشت دفاع مقدس به عنوان ذخیره استراتژیک و افتخار ملی یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۱۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ - 17September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مسئولین غرفه‌های نمایشگاه «دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت» و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این جلسه، با اشاره به اینکه همه فعل و انفعالات دوران دفاع مقدس مغتنم و ارزشمند هستند و باید آنها را زنده نگه داشت؛ اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب برای سال‌های پیش‌رو، مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است»، باید به فتح خرمشهرهای پیش‌رو بیندیشیم و دشمن را از خانه، فکر، آداب، سنت‌ها بیرون کنیم.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: امام‌ خمینی‌(ره) می‎‌فرمودند: «نهضت‌ ما حسینی‌ست»؛ بر همین اساس حسینیان باید برای مقابله با یزیدیان آماده باشند. این منطق دفاع مقدس است که امروز جریان دارد.

این مقام مسئول در ادامه به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس در تنگناهای زمانی و در بزنگاه‌ها رزمندگان به وظایف محوله به بهترین نحو عمل می‌کردند؛ بر همین اساس باید در برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس که بیانگر عملکرد دستگاه‌ها در دفاع مقدس و مقاومت است با همان روحیه حرکت کرد.

وی در ادامه هدف از ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس را در روز 31 شهریور، نکوداشت پیشکسوتان این حماسه جاوید و توجه به قله‌های ایثار و از خودگذشتگی دانست و گفت: منطق این دیدار این است که برای عبور از تهدیدها و تحریم‌ها باید جلو تحریف گرفته شود. یکی از راهبردهای اساسی دشمن، استفاده از ابزار رسانه برای به انحراف کشیدن دفاع و تحریف مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: نظام سلطه به دنبال آن است تا حضور دفاعی و انقلابی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی را شرارت تلقی کند و سردار شهید سلیمانی را که سمبل ایثار و ازخودگذشتگی است تروریست معرفی کند. نباید فراموش کنیم که این فرمانده دلاور جبهه مقاومت به جرم تروریسم بودن به دست ابرجناتکاران ترور شد که این موضوع مصداق بارز تحریف است. دنیا این اشتباهات را می‌پذیرد.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: باید با ترویج حقایق و واقعیت‌های غیر قابل کتمان و نمایش دادن آمادگی‌ها، مانع تحریف حقایق و مُسَلمات شد؛ بر همین اساس گرامیداشت دفاع مقدس به عنوان ذخیره استراتژیک و افتخار ملی یک ضرورت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به محدودیت‌های ناشی از کرونا و عدم بازدید عمومی از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، بازدید کننده حضوری کمتری خواهد داشت، اما تلاش می‌کنیم تا بیشترین بازدید از طریق رسانه و فضای مجازی صورت بگیرد. دستگاه‌هایی که قادر هستند بین نمایشگاه و مردم پل ارتباطی برقرار کنند در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد تا این مهم محقق شود. خبرگزاری‌ها، نشریات و اصحاب رسانه پر رفت‌و‌آمدترین عناصر این نمایشگاه خواهند بود.

این مسئول تصریح کرد: باید بتوانیم آنچه در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد را از طریق رسانه و فضای مجازی به خانه‌های آحاد مردم برسانیم؛ بر همین اساس هر کدام از دستگاه‌ها که در این نمایشگاه نقش ایفا می‌کنند و از ظرفیت رسانه‌ای برخوردار هستند برای تحقق این مهم تلاش کنند.  

این مسئول در پایان گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس اگر با اخلاص توأم باشد مطمئناً فضیلت شهادت را خواهد داشت.   

پایان چیدمان‌ محتوای نمایشگاه تا روز 29 شهریور، بررسی محتوایی نمایشگاه توسط تیم ارزیابی در روز 30 شهریور، محتواها حقیقی، صحیح و باعث انسجام باشند، تایید محتواها توسط بالاترین مقام برپاکننده غرفه قبل از افتتاح نمایشگاه، استفاده از ظرفیت رسانه در انعکاس نمایشگاه ذستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها