چهل‌سالگی سرو/

در آرزوی دیدن کربلا بود و شهید شد

شهید «مسعود خاکزار بفروئیه» در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: «خیلی آرزوی کربلا را در دل داشتم و لیکن توفیق آن را پیدا نکردم. امیدوارم بروید کربلا و من را هم یاد کنید»
کد خبر: ۴۱۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ - 17September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «مسعود خاکزار» 27 شهریور 1342 در روستای بفروئیه دیده به جهان گشود. در 6 سالگی به مدرسه فیض رفت و دوران ابتدایی خود را به پایان برد و ترک تحصیل کرد و به سراغ شغل بنایی رفت.

وی چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ پا به پای دیگر هم‌رزمانش برای انقلاب و دفاع از میهنش تلاش می‌کرد. شهید در احترام به پدر و مادرش بسیار عجیب و غریب بود او چون مادرش مریض بود خواهر و برادران کوچکش را نگهداری می‌کرد و پا به پای پدر نیز کار می‌کرد.

وی به نماز و مسائل عبادی بسیار اهمیت می‌داد و بعد از تشکیل پایگاه بسیج در محل جزء فعالین آن پایگاه بود. وی به اتفاق دیگر همرزمانش در زمان جنگ به جبهه رفت و با شروع عملیات فتح المبین در خطوط دفاعی شرکت و در همان عملیات در منطقه شوش، 9 فروردین 1361 ردای شهادت را پوشید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای بفروئیه به خاک سپردند.

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحيم

و لاتحسبن الذين قتلوا فی سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون

چنين مپنداريد آنهائی كه در راه خدا كشته می‌شوند مردگانند وليكن زنده‌اند و جاودان و در نزد خدا روزی می‌خورند.

و اما شما ای برادرانم! راهم را ادامه دهيد كه راه خداست و انتقام خونم را از اين كفار بگيريد و دين خود را ادا نماييد و خطم را كه همانا خط امام و اسلام حقيقی است از ياد نبريد كه انشاالله اسلام پيروز است و به زودی كفار نابود خواهند شد.

شما خواهرانم! همانطور كه من راه حسين (ع) را در پيش گرفتم شما هم بايد راه زينب (س) را در پيش گيريد و كار زينبی كنيد و در راه اسلام و قرآن گام برداريد و خواهران ديگر را در پيشبرد هرچه بيشتر اسلام راهنمایی كنيد كه انشاالله جمهوری اسلامی در كليه بلاد مسلمين طنين افكند.

 و اما آهی سرد و سوزناک از دل می‌كشم چرا كه خيلی آرزوی كربلا را در دل داشتم و ليكن توفيق آن را پيدا نكردم. اميدوارم برويد كربلا و من را هم ياد كنيد. فاصله‌ام تا كربلا خيلی نزديک شده بود اميدوار بودم كه موفق شوم و كربلا روم افسوس ميسر نشد.

وقتی جسدم را به سوی وطنم برگرداندند چشم من به عقب است به سوی كربلا است و هنوز هم ای برادری كه جنازه‌ام را بر دست داری اگر با چشم دل نگاه كنی چشم من به طرف كربلا است. به اميد پيروزی رزمندگان جمهوری اسلامی ايران و تو ای پدر و مادر و برادر و خواهرم و كليه بستگانم اميدوارم همگی مرا ببخشند و از من رضايت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها