چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «زینعلی قاسمی»

شهید «زینعلی قاسمی» در 4 مهر 1340 در روستای «صیقلوندان» از توابع شهرستان «صومعه سرا» دیده به جهان گشود و در 28 شهریور 1362 در «پیرانشهر» بر اثر اصابت تركش به كمر به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۱۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 18September 2020

نگاهی به زندگی شهید «زینعلی قاسمی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «زینعلی قاسمی» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگینامه شهید:

سرباز رشید اسلام شهید «زینعلی قاسمی» در چهارم مهرماه ۱۳۴۰ در یک خانواده کشاورز و کم درآمد و معتقد به اصول مذهب در روستای «صیقلوندان» از توابع شهرستان «صومعه سرا» پا به عرصه وجود نهاد. شهید زینعلی ششمین فرزند خانواده اش بود ودر آن زمان خانواده اش به صورت روزمزد برای مالکین و سرمایه داران بزرگ کار می کردند و از این طریق زندگی خودشان را تامین می کردند.

شهید «زینعلی قاسمی» در سن ۷ سالگی قدم به مدرسه نهاد و تحصیلات خود را تا چهارم ابتدایی ادامه داد و پس از چهار سال به علت مشکلات مالی ترک تحصیل نمود و بکار کشاورزی مشغول شد تا زندگی خود و خانواده اش را تامین نماید. وی با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کرد و فطرت خداجوی از همان ابتدا او را به طرف حقایق زندگی سوق داد واز وی انسانی متعالی متکامل در همه ابعاد ساخت.

با شروع انقلاب اسلامی شهید «زینعلی قاسمی» راهش را انتخاب کرده بود لحظه ای در حقانیت این حرکت تردید به خود راه نداد و برای به ثمر رسیدن این حرکت خدایی و همراهی با امام خمینی به راه افتاد و با مردم هم پیمان خود را محکم حفظ کرد تا انقلاب را به منزل مقصود برساند.

شهید زینعلی از همان آغاز دوران نوجوانی زبانزد بستگان و دوستانش بود. او که در صفحه مبارزه ی امام علیه رژیم خونخوار پهلوی حضور فعال داشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پیوستن به نهاد های انقلابی به همکاری با آنان پرداخت؛ از جمله در راه ادای دین خویش به برادران وخواهران مستضعف در روستای خود، برای نجات و رهایی از سلطه گروهک ها و ضد انقلابیون حضور فعال داشت.

شهید «زینعلی قاسمی» با شروع جنگ تحمیلی رژیم وابسته صدام به آمریکا در سال ۱۳۶۰ به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید و دوره خدمت خود را در جبهه های کوشک، شلمچه، شوش، پاسگاه زید عراق، پادگان حمیدیه و پیرانشهر گذرانید.

شهید زمانی که به مرخصی آمده بود به برادرش می گفت این جنگ خانمان سوز را عراق بر ما تحمیل کرده است، ما انشاء الله به یاری خدا عراق را شکست خواهیم داد. او درباره دمکرات ها می گفت آنها خیار را سمی می کنند به رزمندگان ما می دهند تا رزمندگان ما را مسموم کنند.

شهید «زینعلی قاسمی» در «پیرانشهر» هنگام درگيری با گروه های ضدانقلاب مورد اصابت تركش به كمر قرار گرفت و در مورخه 28 شهریور 1362 دعوت حق را لبیک گفت و به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت رسید و به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار