چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

جوانان در دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران به دست دشمنان بیفتد

احمدحسین فتایی: جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران به دست دشمنان و نااهلان بیفتد.
کد خبر: ۴۱۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 18September 2020

رشادت جوانان در دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران به دست دشمنان بیفتد

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم  آباد، «احمدحسین فتایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ویژه برنامه «روایت گری، شاهنامه خوانی و حماسه سرایی» که به مناسبت روز شعر و ادب و در آستانه هفته دفاع مقدس در خرم آباد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی و هفته دفاع مقدس گفت: شاهنامه شناسنامه غیرتمندی، دینداری، دلاوری و شجاعت مردم ایران زمین است.

وی افزود: ایرانیان همواره در حفاظت از کیان سرزمین خود با کسی سر تعارف نداشته و همانگونه که در شاهنامه آمده که: «همه سر بسر تن به کشتن دهیم، از آن به که کشور به دشمن دهیم»  رشادت جوانان این مرز و بوم هیچگاه از جمله، در دوران  دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران به دست دشمنان و نااهلان بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: انجمن شاهنامه پژوهان لرستان از انجمن‌های فرهنگی و هنری وابسته به این اداره کل است که از زمان شکل‌گیری تا کنون به مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های متناسب و متنوعی را ترتیب داده که جای تشکر دارد.

فتایی خاطرنشان کرد: در این برنامه کودکان، نوجوانان، میانسالان و کهنسالانی شرکت کرده‌اند که حضورشان گواه علاقه‌مندی لرستانی‌ها به شاهنامه است، لرستان همواره در زمینه شاهنامه خوانی، نقالی و شاهنامه پژوهی از استان‌های سرآمد و مطرح کشور بوده و تلاش می‌کنیم با کشف استعدادهای نو و آموزش‌های لازم، این روند را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به نقش و حضور موثر رزمند گان لرستانی در هشت سال دفاع مقدس گفت: روحیه حماسی، شجاعت، ایستادگی در برابر متجاوز، علاوه بر اینکه  مورد تاکید دین مبین اسلام است، ریشه در هویت ملی ما نیز دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها