چهل‌سالگی سرو/ کارشناس ادبیات فارسی کشور:

یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرده است

«علیرضا بدیع» گفت: ادبیات دفاع مقدس پیش از این به عنوان ادبیات حماسی شناخته می‌شد؛ اما در شعر معاصر، به عنوان یک زیرمجموعه و یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرد.
کد خبر: ۴۱۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ - 18September 2020

یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «علیرضا بدیع» کارشناس شعر و ترانه سرای کشور امروز در نشست مجازی گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی با دانشجویان دانشگاه پیام نور و تعدادی از شاعران شهرستان گناوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار د اشت: ادبیات دفاع مقدس پیش از این به عنوان ادبیات حماسی شناخته می‌شد؛ اما در شعر معاصر، به عنوان یک زیرمجموعه و یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه آثار و شاهکارهای بزرگی در این زمینه ادبیات دفاع مقدس خلق شده است گفت: در واقع هیچ شاعری نبوده که در دهه ۶۰  زندگی کند و شاهکار و  اثری راجع به امر دفاع مقدس که با سرشت و سرنوشت ما ایرانیان گره خورده خلق نکند.

کارشناس شعر و ترانه سرای کشور افزود: منظومه «سیدعلی موسوی گرمارودی، محمد علی معلم دامغانی، سعید بیابانکی، غزل و رباعی مرحوم قیصر امین پور و سیدحسن حسینی» شاعرانی هستند که شعرهایی در وصف دفاع مقدس نوشتند.

وی تصریح کرد: یکی از زیباترین شعرهای دفاع مقدس که از سوی سیمین بهبهانی نوشته و سروده  در ارتباط با یک جانباز ۲۰ ساله با مضمون «شلوار تاب خورده دارد، مردی که یک پا ندارد» است.

بدیع گفت: سیمین بهبهانی با شعرهای زیبایی که در ارتباط با دفاع مقدس نوشت،  راه را برای دیگر شاعران باز کرد.

شاعر و غزل سرای کشور با گرامیداشت روز شعر ادب فارسی افزود: اگر بخواهیم با یک چیز در تاریخ و جغرافیا و در جهان شناخته شویم همانا شعر ادب فارسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار