صمدی در گفت‎وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

انتشار سه مجموعه نمایشگاهی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

مدیر بخش هنر‌های تجسمی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از انتشار سه مجموعه نمایشگاهی خبر داد و گفت: همزمان با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سه مجموعه نمایشگاهی برای عرضه عمومی در سراسر کشور با موضوع مدافعان سلامت، شهدای دفاع مقدس و منتشر شد.
کد خبر: ۴۱۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱ - 19September 2020

انتشار 3 مجموعه نمایشگاهی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس«محمد صمدی» مدیر بخش هنرهای تجسمی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از تولید و انتشار سه مجموعه گرافیکی به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: سه مجموعه نمایشگاهی در بخش هنرهای تجسمی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید شده که به‌ صورت بسته نمایشگاهی درآمده است.

وی حفظ پروتکل‌های بهداشتی و لزوم رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا را عامل نمایشگاهی نشدن این آثار در سطح گالری‌های هنری دانست و افزود: گالری‌ها و نگارخانه‌ها در این ایام تعطیل هستند لذا امکان عرضه نمایشگاهی این مجموعه‌ها در ایام هفته دفاع مقدس وجود ندارد لذا برای نشر این آثار از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده خواهیم کرد تا در معرض دید عموم قرار خواهد گیرند.

مدیر بخش هنرهای تجسمی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: البته طبق تفاهم‌هایی که صورت گرفته شده و با تلاش مدیران هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قرار است این مجموعه پوسترها به صورت بنر در شهرها و بر روی تابلوهای تبلیغی نصب و در معرض دید قرار گیرند که امیدواریم مجموعه‌های فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور همکاری‌های لازم را در جهت فضاسازی شهرها در ایام چهلمین سالگرد دفاع مقدس را داشته باشند.

صمدی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این مجموعه پوسترها، مدافعان سلامت که با رویکرد نقش نیروهای مسلح در دفاع از سلامت و مبارزه با کرونا در قالب یک مجموعه عکس 30 عددی منتشر شده است که به نقش نیروهای مسلح و یگان‌های مختلف در این عرصه می‌پردازد. ما برای تدوین این مجموعه از یگان‌های مختلف نیروهای مسلح درخواست کردیم تا تصاویرشان را برای ما ارسال کنند و ما نیز از بین همان تصاویر، تعدادی را انتخاب کردیم و حتی بخشی از این تصاویر را از خبرگزاری‌های کشورمان دریافت کردیم که منتشر خواهد شد.

وی درخصوص دیگر مجموعه‌های گرافیکی منتشر شده به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد: یکی دیگر از مجموعه‌هایی که به این مناسبت منتشر شده شامل نقاشی تمثال مبارک شهدای مطرح و شاخص دفاع مقدس است. دیگر مجموعه منتشر شده نگارگری با موضوع جهاد و شهادت است که البته این دو مجموعه در گذشته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌صورت کتاب منتشر شده بود که امسال به دلیل فاخر بودن این مجموعه‌ها، به‌صورت نمایشگاهی منتشر کردیم.

مدیر بخش هنرهای تجسمی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ادامه داد: بسیاری از شهیدانی که ثمثال مبارکشان را در مجموعه «چهلچراغ»، می‌بینیم و تصاویرشان را نقاشی کرده‌ایم از شهدای نام‌آور جنگ هستند ولی عکس باکیفیتی از آن‌ها وجود نداشته که بتوان در یادواره‌ها و مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کرد، به‌همین جهت سفارش نقاشی آن را به هنرمندان دادیم تا برای عموم قابل استفاده باشد.

صمدی تاکید کرد: فایل اصلی و قابل چاپ تمام این تصاویر را در اختیار دفاتر هنری ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور قرار داده‌ایم تا برای اتفاقات مردمی قابل دسترسی باشد؛ البته این فایل‌ها در سایت هنر دفاع نیز وجود دارند.
وی در توضیح مجموعه نگارگری «در چشمه آفتاب» گفت: این مجموعه نیز شامل 30 تصویر با موضوع شهید، مادر شهید و بحث جهاد است که امسال مجموعه نمایشگاهی آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها