ریاض قرارداد تسلیحاتی با آمریکا را به پس از انتخابات موکول کرد

برخی منابع آگاه فاش کردند که وزارت دفاع عربستان سعودی امضای چند قرارداد تسلیحاتی با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور موکول کرده است.
کد خبر: ۴۱۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ - 19September 2020

ریاض قرارداد تسلیحاتی با آمریکا را به پس از انتخابات موکول کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی منابع آگاه از تعویق امضای چند قرارداد تسلیحاتی بین عربستان سعودی و آمریکا به پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، خبر داد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی گفته است که این قرارداد‌ها مربوط به خرید سامانه‌های دفاع هوایی، سلاح و تجهیزات مربوط به نیرو‌ی دریایی عربستان است.

بر اساس این گزارش، تعویق این قرارداد‌ها به درخواست «محمد بن سلمان»، ولی عهد و وزیر دفاع سعودی صورت گرفته است و «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی نیز با پیشنهاد بن سلمان در خصوص تعویق قرارداد‌ها تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، موافقت کرده، اما گفته است که وزارت دفاع سعودی در این مرحله با پنتاگون در تماس باشد به ویژه اینکه پنتاگون همواره در تلاش است تا روابط تسلیحاتی سعودی و آمریکا تحت تأثیر هیچ گونه فشار سیاسی نباشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار