نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌ شرقی:

نباید فداکاری‌های ایثارگران به فراموشی سپرده شود

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: نباید فداکاری و ایثارگری‌های کسانی که جان خود در راه ناموس و میهن فدا کرده‌اند و جانباز جبهه‌های جنگ شدند به ورطه فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۴۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ - 20September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌ شرقی در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تبریز و فرماندهان یگان‌های نمونه مستقر در این شهر با بیان اینکه تکریم پیشکسوتان احترام به شاغلان است اظهار داشت: نباید فداکاری و ایثارگری‌های کسانی که جان خود در راه ناموس و میهن فدا کرده‌اند و جانباز جبهه‌های جنگ شدند به ورطه فراموشی سپرده شود.

وی افزود: بی‌توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات جامعه ایثارگری از سوی دستگاه‌های متولی قابل قبول نیست، باید نهادی مثل بنیاد شهید و امور ایثارگران با افتخار و بدون منت به این عزیزان خدمت کنند.

این مسئول با تاکید بر قدرشناسی ازرزمندگان و یادگاران جنگ، گفت: نیرو‌های مسلح بدون هیچ چشم داشتی و بسیجیان قهرمان با دستکاری شناسنامه‌های خود به جبهه‌ها اعزام شدند، از این رو باید یادمان‌ها و موزه‌های جنگ به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه اندازی شود.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌ شرقی دفع تجاوز و به رخ کشیدن صلابت اسلام را از برکات جنگ عنوان کرد و ادامه داد: جنگ تحمیلی هشت ساله باعث شد تا فرهنگ انقلاب به کشور‌های اسلامی صادر شود و مظلومیت ایران و ستم متجاوزان اثبات شود.

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما امروز در اوج قدرت دفاعی هستند، گفت: در زمان جنگ در تأمین گلوله برای اسلحه با مشکل مواجه بودیم، اما به برکت این جنگ، دوست و دشمن را شناختیم و در تولید تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیدیم و الان امکان صادرات این نوع محصول را هم داریم.

وی تصریح کرد: دشمنان از ترس موشک‌های نیروی هوا و فضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی آرامش ندارند و این موضوع هم به برکت دفاع مقدس است.

امام‌ جمعه تبریز اضافه کرد: ما در دفاع مقدس ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های انقلابمان را مستحکم‌تر کردیم.

آل‌هاشم با بیان اینکه جناح بندی‌های سیاسی در جنگ معنی نداشت گفت: همه سلایق سیاسی در مورد دفاع مقدس وحدت کلمه دارند و به برکت جنگ آرمان ملت ایران؛ آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی شده و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، رژیم غاصب صهیونیستی تا 25 سال آینده که البته چند سال هم از آن را هم پشت سر گذاشته‌ایم، وجود نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز، استمرار روحیه انقلابی در داخل و خارج از کشور، گرایش مردم دنیا به اسلام را از دیگر برکات دفاع مقدس دانست و گفت: رشد و ارتقاء صنعت دفاعی را به برکت دفاع مقدس و در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بدست آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تکریم یادگاران جبهه و جنگ و خانواده‌های ایثارگران است، متذکر شد: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با اعلام آمادگی خود برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب با معظم له و آرمان‌های امام و شهدا تجدید پیمان میکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها