چهل‌سالگی سرو/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

مفاهیم و پیام‌های دفاع مقدس کلید حل مشکلات امروز جامعه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس و مقامت به زیباترین و بهترین شکل به نسلی که دفاع مقدس، انقلاب و قبل از آن را ندیده‌اند منتقل شود، گفت: کلید حل مشکلات بشر امروزی در توجه به مفاهیم و پیام‌های دفاع مقدس نهفته است.
کد خبر: ۴۱۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ - 20September 2020

مفاهیم و پیام‌های دفاع مقدس کلید حل مشکلات امروز جامعه استحجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند با اشاره به هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: کلید حل مشکلات بشر امروزی در توجه به مفاهیم و پیام‌های دفاع مقدس نهفته است و زبان هنر، بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ‌ها، مفاهیم و پیام‌ها است.

وی گفت: بشر برای نجات از گرفتاری‌ها و خلاصی از یوغ استکبار باید از ظرفیت‌ها، مقاومت رزمندگان، مومنان، ایثارگران ایرانی که در دفاع مقدس با کمک فرهنگ ایثار و شهادت رشادت خلق کردند درس‌ها و پیام‌ها بیاموزند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایطی که ایران اسلامی در مقابل نابرابری‌ها، هجمه‌ها و فشارهای اقتصادی قرار داشت با فرهنگ دفاع مقدس نه تنها خود را از این شرایط نجات داد بلکه نگاه و خواسته خود را به دشمن غالب کرد.

نصیرایی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس و مقامت به زیباترین و بهترین شکل به نسلی که دفاع مقدس، انقلاب و قبل از آن را ندیده‌اند منتقل شود، عنوان کرد: نسلی که نداشته‌ها، ضعف‌های مدیریتی، نظامی و اقتصادی را حس نکرده و حالا این همه عظمت را می‌بیند نباید از وجود کاستی‌های امروز ناامید شود بلکه باید بیندیشد که چگونه باید مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هدف خود را پیش برد.

وی تأکید کرد: باید این پیام‌ها و مفاهیم برای نسل جدید و همه آزادی‌خواهان جهان منعکس شود تا با شیوه‌های مقاومت و ایستادگی مقابل مستکبران آشنا شوند و این موضوع‌های مهم در قالب هنر انتقال یابد.

این مسئول یادآور شد: زمان جنگ وضعیت اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور مانند حالا نبود از طرفی مستکبران و عوامل منطقه‌ای آن‌ها، مانند امروز در گل ننشسته بودند با یک اخم و اراده آمریکا، حکومت‌ها به هم می‌ریخت لذا در چنین شرایطی، جوانان، مردان انقلابی و متدین ایران اسلامی، با دست خالی، کار جهادی، توسل، تدبیر و خلاقیت توانستند دشمن را زمینگیر و خواسته خود را غالب کنند.

نصیرایی بیان داشت: امروز به جایی رسیدیم که یک ابرقدرت هستیم و وضعیت اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور به مرحله‌ای رسید که مستکبران جهان می‌دانند ایران اسلامی هر چه اراده کند به آن می‌رسد و بدون نظر ایران اسلامی، هیچ حرکتی درمنطقه و دنیا شکل نمی‌گیرد این تحرک، تحول‌ها به برکت انقلاب اسلامی ، نگاه مقاومت، ایستادگی، خلاقیت، تبعیت از رهبری و ولایت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار