چهل‌سالگی سرو/ امام جمعه قاین:

جمهوری اسلامی به واسطه دفاع مقدس بیمه شد

امام جمعه قاین گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جوانان دفاع مقدس از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که جمهوری اسلامی به واسطه دفاع مقدس بیمه شده و جاودانگی به خود می‌گیرد.
کد خبر: ۴۱۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۳ - 22September 2020

جمهوری اسلامی به واسطه دفاع مقدس بیمه شدحجت‌الاسلام «علی رحمانی» امام جمعه قاین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، ضمن گرامیداشت فرا‌رسیدن هفته دفاع مقدس و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: چهل سال از آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد جنگی که هشت سال طول کشید و ملت ایران اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم تصرف شود.

وی با تأکید بر اینکه اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، گفت: دشمن در دفاع مقدس از جمهوری اسلامی ایران، ضربه فیزیکی خورد البته نباید فراموش کرد که جنگ و دفاع مقدس برای ما آزمایش است.

امام جمعه قاین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از دفاع مقدس هدایت الهی و الگویی را درجهان گستراند، عنوان کرد: پس از دفاع مقدس، دشمن بیکار نمانده و به هر طریق برای ضربه زدن به انقلاب مصمم است و ضرورت دارد که علاوه بر پاسخگویی به دشمن، فرهنگ دفاع به نسل‌های بعد منتقل شود.

رحمانی تأکید کرد: توجه و بازپرداخت فرهنگ دفاع مقدس در قالب هنر اقدامی ارزنده و مثبت است اما جای شکوه و گلایه دارد که دیر هم به موضع دفاع مقدس پرداخته شده و این فرصت مغتنم است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مطالب و مفاهیم به وسیله ابزار دیگر منتقل نمی‌شود اما قالب هنر، بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و از جمله فرهنگ دفاع مقدس است و هنر به معنای وسیع کلمه، قادر به انتقال فرهنگ و مفاهیم بسیار است.

امام جمعه قاین برگزاری یادواره شهدا و بیان خاطرات شهدا و رزمندگان را یکی از راه‌های انتقال دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت دفاع مقدس ایران به مقدس ترین انقلاب اسلامی متصل شد و به برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره) رزمندگان با شهامت و شجاعت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

رحمانی با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس  باید درست به نسل جوان انتقال یابد، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جوانان دفاع مقدس از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که جمهوری اسلامی به واسطه دفاع مقدس بیمه شده و جاودانگی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها