چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه ناحیه بردسکن:

40 سالگی دفاع مقدس، نشان از بلوغ انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی دارد

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن گفت: 40 سالگی دفاع مقدس به این معناست که انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی به مرحله بلوغ و خودکفایی رسیده است و باید دستاوردهای 40 سال پایمردی مردم ایران اسلامی برای نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۴۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ - 20September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس نشست خبری سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ جنیدی در این نشست، بزرگترین دستاورد دفاع مقدس را حاکم شدن ارزش‌های دینی و معنوی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است با مرور این حماسه ماندگار می‌توان در راستای حفاظت و حراست از فرهنگ دفاع مقدس گام‌های مؤثری برداشت.

وی افزود: 40 سالگی دفاع مقدس به این معناست که انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی به مرحله بلوغ و خودکفایی رسیده است و باید دستاوردهای 40 سال پایمردی مردم ایران اسلامی برای نسل جوان تبیین شود.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با بیان اینکه عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: شهدا در زمانی اوج جوانی با نثار خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امنیت و آرامش را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه بردسکن  افزود: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با چهلمین سال دفاع مقدس است، لذا از یک حساسیت ویژه نیز برخوردار است؛ بر همین اساس باید از تمام ظرفیت شهرستان در راستای پاسداشت این حماسه عظیم استفاده کرد.

وی با گرامیداشت یاد سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی گفت: هر جا مقاومت حاکم بوده است و روی پای خود ایستاده‌ایم پیروزی از آن نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، بیان داشت: نظام سلطه هدف‌های مختلفی را در فرصت‌های مختلف دنبال می‌کند؛ لذا از در هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

جنیدی ادامه داد: تحریم‌ها فرصتی مناسب برای انقلاب اسلامی بوده و هست. امت همیشه در صحنه ایران اسلامی از تحریم‌های اعمال شده دنیای استکبار، بهره‌های فراوانی در حوزه‌های علمی و فناوری‌های پیشرفته برده است.

وی در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن در جنگ نرم تهاجم سنگینی را علیه باورها، ارزش‌ها و اعتقادات آحاد جامعه به خصوص جوانان اعمال کرده که باید با تمام وجود در مقابل آن ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن نقش اصحاب رسانه و فضای مجازی را در برابر هجمه‌های دشمنان بسیار مؤثر دانست و گفت: خبرنگاران آیینه تمام نمای جامعه هستند و اصحاب رسانه باید با ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، به دشمنان فرصت سوءاستفاده ندهند.

وی گفت: امروز جریان تحریف شعار ما نمی‌توانیم را گسترش می‌دهد که خبرنگاران و متولیان فضای مجازی برای مقابله با این توطئه دشمن باید به میدان بیایند.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در پایان تلاش در عرصه خدمت‌رسانی و نیز کمک‌های مومنانه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را از برنامه‌های سپاه و بسیج عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه محرومیت‌زدایی و کاهش آلام مردم سپاه برنامه‌ریزی کرده است. با شیوع ویروس کرونا که مشکلات معیشتی برای مردم پیش آورد، بعد از ابلاغ رهبر معظم انقلاب، سپاه وارد عمل شد و انقلابی در کشور شکل گرفت.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در هفته دفاع مقدس

سرهنگ فریدون مزینی، فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در این نشست ابراز داشت: ماموریت مهم بسیج دانش‌آموزی مقابله با جنگ نرم دشمن و عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی در سطح مراکز آموزشی و مدارس است. طرح شهید بهنام یکی از برنامه‌های شاخص در حوزه بسیج دانش‌آموزی در راستای تعمیق ارزش‌های انقلابی است.

وی افزود: شهدا کانون معنویت و بصیرت هستند و باید یاد و خاطره آنها زنده نگه داشته شود؛ بر همین اساس به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره 64 شهید دانش‌آموز و معلم برگزار خواهد شد.  

مزینی برگزاری همایش فرهنگیان تراز انقلاب اسلامی، اعزام گروهای جهادی بقیه‌الاعظم (عج) به مناطق محروم و نیز برگزاری یادواره شهدا در محلات سطح شهر به صورت ماهانه از جمله برنامه‌های حوزه بسیج دانش‌آموزی ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار