چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

دفاع مقدس سبب بیداری اسلامی در منطقه و جهان شد

سردار «حمید خرم‌دل» با بیان اینکه دفاع مقدس سبب بیداری اسلامی در منطقه و جهان شد، گفت: امروز نشانه‌های این بیداری اسلامی را در کشورهای مختلف شاهد هستیم.
کد خبر: ۴۱۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ - 21September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان بویراحمد با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: در طول دو قرن گذشته اولین بار بود که کشور ما در یک جنگ، قطعه‌ای از خاک خود را از دست نداد و این یکی از مهم‌ترین علل مقدس بودن آن دوران است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس برای اولین بار بود که در تاریخ، دو جبهه شرق و غرب علیه یک کشور صف‌آرایی کردند و بیش از 35 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم علیه ما درگیر بودند ولی ما از این نبرد پیروز بیرون آمدیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آرمان اصلی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس دینی و الهی بود و گواه این ادعا وصیت‌نامه‌های شهدای ما است که در همه آنها از امام حسین (ع)، ایثار و شهادت و ولایت نام برده شده و در هیچ وصیت‌نامه‌ای مسائل مادی مطرح نشده پس به طور قطع، این دفاع مقدس بوده است.

خرم‌دل عنوان کرد: دوران دفاع مقدس قدرت اسلام، اتحاد مسلمین و وضعیت متفاوت جهان اسلام نسبت به گذشته را نشان داد و نشان داد که تجهیزات شاید موثر باشد اما تعیین‌کننده نیست.

وی ابراز داشت: هشت سال دفاع مقدس سبب بروز خلاقیت‌ها و ابتکاراتی شد که تا امروز از آنها بهره می‌بریم و اگر کشور ما امروز ایمن است به واسطه اقداماتی است که در حوزه‌های مختلف در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع مقدس سبب بیداری اسلامی شد و نشانه‌های این بیداری اسلامی را در کشورهای مختلف شاهد هستیم، گفت: فرماندهی اصلی جنگ به دست یک روحانی عالی‌قدر و فرهیخته بود که اتصال تام و تمام به خداوند متعال داشت و با فرمان او بود که اتفاقات بزرگی صورت گرفت.

خرم‌دل متذکر شد: امروز هم ما با جنگ نرم، نیمه سخت و سخت روبرو هستیم و درگیر یک جنگ تو در تو و پیچیده‌ایم اما تجربیات ما در دوران دفاع مقدس سبب شده است که همه این توطئه‌ها خنثی شده و سبب یاس و ناامیدی نظام سلطه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها