فرمانده یگان‌های ویژه ناجا:

نمایش اقتدار یگان‌های ویژه، مردم را امیدوار و دشمن را مایوس می‌کند/ ۹۵ درصد تجهیزات یگان‌های ویژه تولید داخل است

سردار حسن کرمی با تاکید بر اینکه بایستی توانمندی و قابلیت‌های یگان ویژه به درستی به جامعه و مردم القا شود، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن از عدم نمایش اقتدار، امکانات و تجهیزات یگان ویژه تعبیر سوء داشته باشد درواقع باید با نشان دادن اقتدار این یگان، مردم را امیدوار کنیم.
کد خبر: ۴۱۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 21September 2020

نمایش اقتدار یگان‌های ویژه، مردم را امیدوار و دشمن را مایوس می‌کند/ ۹۵ درصد تجهیزات یگان‌های ویژه تولید داخل استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسن کرمی» فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس به اهم اقدامات و نقش یگان ویژه در ماموریت‌های مختلف اشاره و اظهار داشت: نگرش یگان ویژه انقلابی است و تمام تلاش ما بر این است که ارتباط این یگان را با اجتماع و مردم بیشتر کنیم، درواقع هرچقدر ارتباط ما با جامعه بیشتر باشد، به همان اندازه نیز در زمان‌هایی که نیازمند حضور مردم هستیم از پشتیبانی آن‌ها بهره مند می‌شویم.

وی با تاکید براینکه با توجه به شرایط موجود بایستی بیش از گذشته با سرمایه‌های اجتماعی در تعامل باشیم، عنوان کرد: لازم است که قابلیت‌ها و توانمندی‌های یگان ویژه (یگان‌های امدادی، تکاوری و...) نه تنها در داخل سازمان بلکه در جامعه نیز انعکاس داده شود در غیر این صورت دشمن نیز تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و قدرت بازدارندگی ناجا نشان داده نمی‌شود.

این مقام عالی انتظامی در ادامه تصریح کرد: بایستی از ظرفیت‌های رسانه‌ها در این خصوص بهره ببریم و قابلیت‌های این یگان را به درستی به جامعه و مردم نشان دهیم و اجازه ندهیم دشمن از عدم نمایش اقتدار، امکانات و تجهیزات یگان ویژه تعبیر سوء داشته باشد درواقع بایستی با نشان دادن اقتدار خود مردم را امیدوار و دشمن را مایوس کنیم و تاکید بنده نیز بر این است که در این حوزه باید اهتمام ویژه صورت بگیرد.

عدم وابستگی یگان‌های ویژه ناجا به بیگانه در حوزه تجهیزات

سردار کرمی در ادامه به اهمیت هوشمندسازی در یگان‌های ویژه ناجا و اقدامات انجام شده در این راستا اشاره و خاطرنشان کرد: توان یگان‌های ویژه ناجا از نظر نیروی انسانی، تجهیزات وامکانات نسبت به قبل دو برابر افزایش یافته و بخش عمده‌ای از تجهیزاتی که اکنون در اختیار داریم توسط نیرو‌های خلاق این یگان طراحی و به تولید انبوه رسیده، در واقع ۹۵ درصد تجهیزات یگان‌های ویژه ناجا تولید داخل است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمند سازی اقدامات چشمگیری انجام شده، گفت: امسال در حوزه تجهیزات (استفاده از ابزار به‌روز، الکترونیک، هوشمندسازی و.) سالی بی نظیر برای یگان‌های ویژه ناجا است.

تشریح اقدامات یگان ویژه همزمان با هفته دفاع مقدس

سردار کرمی در ادامه به برنامه‌ها و اقدامات یگان ویژه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این ایام یادآور خاطرات بسیار ارزشمندی از ایثار و فداکاری ملت غیور ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس است؛ گرامی داشت هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که با خاطرات آن دوران و حوادث گوناگونی که اتفاق افتاده ارتباط برقرار کنیم، در واقع درس‌های آموزنده‌ای در دل هشت سال دفاع مقدس نهفته و همه ما موظف هستیم از آن درس‌ها در امور روزمره بهره ببریم.

وی با بیان اینکه یگان ویژه ناجا پیشینه‌ای از زمان لشکر ۲۸ روح الله در هشت سال دفاع مقدس دارد، ادامه داد: یگان ویژه تنها واحدی در ناجاست که به شکل سازمانی متصل به دفاع مقدس است؛ لشکر ۲۸ روح الله حضور مستمری در دوران دفاع مقدس داشته و عملیات‌های بسیار مهمی را انجام داده است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با تاکید بر اینکه لشکر ۲۸ روح الله در سال ۱۳۷۰ به یگان ویژه تبدیل شد، گفت: برای یگان ویژه باعث افتخار است که از آموزه‌های حوزه دفاع مقدس و لشکر ۲۸ روح الله در تمامی امور بهره می‌برد.

رونمایی از تمبر یادبود سرداران و ۱۳۱۸ شهید یگان‌های ویژه ناجا

سردار کرمی در ادامه به اهم اقدامات یگان ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: به مناسبت این ایام ویژه برنامه‌هایی از جمله طرح سفیر شهید اجرا و نمایشگاه تجهیزات برپا خواهد شد.

وی در خصوص طرح سفیر شهید توضیح داد: این طرح در سراسر یگان‌های ویژه سراسر کشور و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین تقویت و ارتقاء روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در بین کارکنان و همچنین مردم اجرا می‌شود.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه در طرح سفیر شهید برای هریک از کارکنان پس از تعیین شهید مدنظر که افتخار سفیری آن را بر عهده دارد، کارت مخصوصی صادر می‌شود، عنوان کرد: ضمنا هدف ما از اجرای این طرح این است که کارکنان یگان ویژه سیره و روش شهید مدنظر را در تمامی امور و زندگی شخصی خود سرلوحه قرار دهند؛ حضور در منزل خانواده‌های معزز شهدای دوران دفاع مقدس نیز از دیگر اهدافی است که در اجرای این طرح مدنظر است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی، حماسی و همچنین رونمایی از تمبر یادبود سرداران و ۱۳۱۸ شهید یگان ویژه ناجا از دیگر برنامه‌های این یگان در هفته دفاع مقدس است که سردار حسن کرمی به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار