اختراع نخستین دستگاه تنفس انفرادی توسط 2 جوان ایرانی

نخستین دستگاه تنفس انفرادی برای جانبازان شیمیایی، هوای تنفس را عاری از هرگونه آلاینده، باکتری، ویروس و ذرات ریز گرد و غبار می‌کند و برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و هر گونه بیماری تنفسی موثر است.
کد خبر: ۴۱۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ - 22September 2020

اختراع نخستین دستگاه تنفس انفرادی برای جانبازان شیمیاییبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، این روزها در میان خبرهای تلخ ویروس کرونا که از همه جا به گوش می‌رسد، خبرهای خوبی هم که سرشار از حس امید در شرف اتفاق است؛ یکی از این خبرهای خوب «اختراع دستگاه تنفس انفرادی» است که به دست آیدین اسلاملو و مهدی شهبازی دو نفر از جوانان این مرز و بوم طراحی و تولید شده است

«مهدی شهبازی» مخترع این دستگاه در این خصوص، اظهار داشت: دستگاه تنفس انفرادی برای جانبازان شیمیایی، هوای تنفس را عاری از هر گونه آلاینده، باکتری، ویروس و ذرات ریز گرد و غبار می‌کند و برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و هر گونه بیماری که از طریق تنفس انتقال می‌یابد کاربرد به سزایی دارد.

شهبازی افزود: این دستگاه در چندین مدل و با توجه به نیاز افراد و با قیمت‌های متفاوت تولید و عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این دستگاه چند منظوره بوده و تنها برای مقابله با کرونا طراحی نشده است، بلکه از این دستگاه می‌توان در زمان وارونگی و آلودگی هوا نیز استفاده کرد.

 در ادامه دیگر مخترع دستگاه تنفسی در ارتباط با ایده ساخت این دستگاه گفت: در فروردین سال جاری و با تعطیلی کسب و کارها و مطب‌ها، به دلیل استرس حاصل از همه گیری ویروس کرونا به فکر راه‌حلی برای رفع مشکل افتادیم.

آیدین اسلاملو اضافه کرد: ساخت وسیله‌ای که کادر درمان، پزشکان و عموم مردم را بتواند از آلودگی تنفسی با ویروس کرونا محافظت کند. بر همین اساس بعد از حدود یک ماه تلاش بی وقفه اولین نمونه آزمایشی را طراحی و تولید کردیم

وی بیان داشت: این دستگاه توسط مرکز کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی در آزمایشگاه مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار گرفته که نتایج آن کاملاً مثبت بوده و در تاریخ ٢٢ اردیبهشت امسال در مرکز مالکیت معنوی ثبت اختراعات به ثبت رسیده و اکنون در حال انجام مراحل پایانی است.

اسلاملو متذکر شد: این دستگاه علاوه بر اینکه هوای تنفسی را عاری از هر نوع میکروب اعم از باکتری، ویروس و غیره می کند برای بیماران با ریسک بالای تنفسی مانند جانبازان شیمیایی، افراد مبتلا به آسم، گروه‌های حساس در زمان آلودگی و وارونگی هوا و در زمان های عادی بسیار موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها