سردار اشتری:

جمع‌آوری سلاح‌ غیر مجاز یکی از اقدامات خوب و موثر نیروی انتظامی خوزستان است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از جرایم بسیاری در سال‌های اخیر پیشگیری شده گفت: جمع‌آوری سلاح‌ غیر مجاز یکی از اقدامات خوب و موثر نیروی انتظامی خوزستان است.
کد خبر: ۴۱۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ - 22September 2020

طمع همیشگی دشمنان به استان خوزستان بر کسی پوشیده نیست

به گزارش دفاع‎پرس از اهواز، سردار «حسین اشتری‌» فرمانده نیروی انتظامی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید انتظامی خوزستان در اهواز اظهار داشت: استان خوزستان از ویژگی‌های خاصی همچون دارا بودن ذخایر نفت، منابع، و خطوط مرزی فراوان برخوردار است و با توجه به موقعیتش طمع دشمنان نسبت به این استان بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمنان به این‌ استان هجمه آوردند و قصد اشغال آن را داشتند اما با رشادت مردم و حضور رزمندگان ‌اسلام، دشمن را سرجای خود نشانده و ذلیل کردند.

سردار اشتری گفت: استان خوزستان خوشبختانه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش‌ مسوولان، استانی با ثبات و با امنیت کامل است و برخلاف اینکه برخی می‌خواهند آن را ناامن جلوه دهند اما امنیت خوبی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و نارسایی‌ها در کشور بیان کرد: با این وجود مردم دلداده انقلاب، شهدا، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شاید به خاطر فشارها اعتراضی داشته باشند ولی به اصل نظام و انقلاب معتقدند و از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما باید در جهت خدمت به مردم و تامین امنیت آنان باشد، ادامه داد: فرماندهی انتظامی خوزستان و زیرمجموعه آن همه سعی و تلاش خود را در جهت حفظ امنیت قرار داده‌اند.

اشتری گفت: در آخرین دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان فرمودند شما علاوه بر اینکه عضو نیروهای مسلح هستید و جنبه انتظامی و نظامی دارید ولی نهاد خدمتگذار هستید که یک امتیاز برای نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی سالانه ده‌ها میلیون خدمت به مردم ارایه می‌دهد که شاید کمتر سازمان یا نهادی اینگونه باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در خوزستان به واسطه تلاشی که صورت می‌گیرد در بخش امنیت و نظم و خدمات رسانی اتفاقات خوبی افتاده است؛ در ایام‌ اربعین حسینی، نیروی انتظامی کار بزرگی برای تسهیل در تردد زایران انجام ‌می‌داد و بار زیادی از این نظر بر دوش نیروی انتظامی خوزستان بود.

وی در ادامه با بیان اینکه از جرایم بسیاری در سال‌های اخیر پیشگیری شده گفت: جمع‌آوری سلاح‌ غیرمجاز یکی از اقدامات خوب و موثر بوده هر چند متاسفانه به راحتی قاچاق اسلحه انجام می‌شود، اما لازم است مسوولان دیپلماسی جدیتی در این زمینه با کشورهای همسایه داشته باشند ولی در هر صورت اقدامات مقابله‌ای خوبی تاکنون صورت گرفته است‌.

اشتری افزود: باوجود همه محدودیت‌ها اما پیشگیری و پیگیری نیروی انتظامی در همه جرایم موثر بوده است و کشف وقوع جرایم نسبت با سال‌های گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برخی جرایم ‌نیز ریشه‌های مختلفی مثل مباحث اقتصادی‌، بیکاری، و غیره دارد لذا بازدارندگی از جرایم‌ خیلی اهمیت دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید هزینه جرم‌ را در کشور بالا ببریم گفت: قوانین باید جوری باشد که بازدارندگی ایجاد کند.

وی بیان کرد: عوامل متعددی موجب بروز جرم می شود که مجموعه نیروی انتظامی در پیشگیری از آن زحمات زیادی کشیده‌اند و تعداد شهدا و مجروحان ما در سال‌های گذشته موید ایثارگری همکاران ما است.

اشتری همچنین گفت: نیروی انتظامی در حوادث مختلف خوزستان از جمله سیل فروردین 98 حضور چشمگیری داشت به طوری که رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت این سال فرمودند نیروی انتظامی در سیل خوش درخشید.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: همچنین نیروی انتظامی در حوزه مقابله با ویروس کرونا نیز نقش خوبی ایفا کرد و گام خوبی را برداشته است.

وی افزود: در موضوع اربعین فرمایشات رهبر معظم انقلاب کمک بسیاری به ما کرد به ویژه سخنان ایشان در خصوص توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا، کمک بسیار بزرگی به ما بود و موجب شد مردم به خوبی تبعیت کنند.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سردار حیدر عباس زاده (فرمانده پیشین انتظامی خوزستان) تاکنون 40 سال خدمت کرده‌اند در حالی که فرماندهان ما وقتی به ۳۷ سال خدمت برسند باید بازنشسته شوند.

وی افزود: حکم فرماندهان در استان‌ها ۳۵ سال و در تهران ۴۰ سال است و حکم فرمانده نیروی انتظامی خوزستان استتثناء بود. برای انتخاب فرمانده جدید انتظامی خوزستان فرایند طولانی طی شد و با مشورت با سردار عباس زاده و دیگر مسوولان به جانشین وی رسیدیم که تسلط خوبی روی مسایل خوزستان دارند.

در این آیین سرتیپ دوم پاسدار سید «محمد اکبری صالحی» که پیش از این سمت جانشینی فرماندهی انتظامی خوزستان را به عهده داشت در سمت فرماندهی انتظامی این استان معرفی، و از سردار «حیدر عباس زاده» فرمانده پیشین انتظامی خوزستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار