سردار ذوالقدر در نشست خبری عنوان کرد

برگزاری رزمایش‌ امداد و نجات در تهران از ۶ تا ۱۵ اسفند/ به‌کارگیری پهپاد برای نخستین بار در رزمایش سپاه تهران

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: مانور امداد و نجات از ۶ تا ۱۵ اسفندماه با حضور ۴۵ گردان بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌شود؛ از این تعداد، ۲۳ گردان خواهران و ۲۲ گردان برادران حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۴۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 23February 2015

برگزاری رزمایش‌ امداد و نجات در تهران از ۶ تا ۱۵ اسفند/ به‌کارگیری پهپاد برای نخستین بار در رزمایش سپاه تهران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ، صبح امروز در نشست خبری «رزمایش امداد و نجات گردانهای بیتالمقدس و کوثر» با بیان اینکه وقوع حوادث به سازمانهای مختلف شوک وارد میکند، اظهار داشت: برگزاری مانورها میتواند شوک اولیه را کاهش داده تا خطرات و آسیبها کم شود.
 
وی افزود: در این راستا یگان امداد و نجات شبانهروزی توسط سپاه محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ را تشکیل دادهایم.
 
سردار ذوالقدر با بیان اینکه شعاع عملیاتی این یگان منحصر به تهران نیست، بیان داشت: با اختیاری که از فرمانده کل سپاه دریافت کردهایم، در صورت وقوع حادثه در هرکجای کشور بدون فوت وقت حاضر شده و کمکرسانی خواهیم کرد.
 
وی به آموزش خواهران نیز اشاره کرد و گفت: آموزش خواهران در راستای استرسزدایی و کمکرسانی به خانوادههای بیسرپرست، کودکان و سالمندان شکل گرفته و در حال انجام است.
 
جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: انتظار داریم این کار کوچک بهصورت صحیح جبهه داده شده و نقطهٔ امیدی برای مردم باشد. تشکیل این یگان میتواند ۲ دستاورد به دنبال داشته باشد؛ ابتدا امید دهی به مردم که باعث میشود مردم بدانند سازمانهای مسئول به فکر آنان هستند، و دوم اینکه جذب خود را بالا خواهیم برد.
 
وی افزود: از این طریق افراد متخصص جذب گردانهای رزمی، امداد و نجات، آموزشی و اطلاعاتی میشوند و در این عرصه به ما کمک میکنند. افراد خیّر نیز میتوانند در موارد آموزشی و امکانات به ما کمک کنند.
 
سردار ذوالقدر با اشاره به برنامهریزیهای انجام شده برای برگزاری ۲ رزمایش در اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴ تصریح کرد: مانور امداد و نجات از ۶ تا ۱۵ اسفندماه با حضور ۴۵ گردان بیتالمقدس و کوثر برگزار میشود. از این تعداد، ۲۳ گردان خواهران و ۲۲ گردان برادران حضور خواهند داشت؛ ۵۲ گردان نیز درفروردینماه عملیات بیتالمقدس را برگزار خواهند کرد.
 
وی بیان داشت: وقوع زلزله با ریشتر بالا در تهران فاجعهآفرین است و به همین دلیل ما سعی داریم این رزمایش را در فضایی نزدیک به واقعیت انجام دهیم.
 
جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ اضافه کرد: این رزمایش با سناریوی مقابله با زلزله در شهر، در ۲۲ منطقه تهران و با محوریت بوستان ولایت، دانشکده شهید مطهری، تیپ دوم آل محمد(ص) و منطقه عمومی سوهانک برگزار میشود، و سازمان مدیریت بحران تهران، اورژانس، سازمان آب، برق، گاز و تلفن، شهرداری، پلیس و سازمان بسیج جامعه پزشکی با ما همکاری خواهند کرد.
 
وی یادآور شد: این رزمایش شامل سه مرحله است. ابتدا قُرُق منطقه انجام خواهد شد، تا نظم برقرار و از سرقت اموال جلوگیری شود. سپس گروههای امدادونجات وارد عمل خواهند شد، و در مرحله پایانی نیز اسکان حادثهدیدگان انجام میشود.
 
ذوالقدر افزود: همزمان ما پیشبینی میکنیم ناامنیهایی نیز در مراکز اقتصادی و تجاری صورت گیرد که کنترل و حفاظت شهر را نیز در نظر گرفتهایم. در این مانور، آثار زلزله در بزرگراههای اصلی مانند تصادفات و راهبندانها نیز مد نظر قرار دارد.
 
وی در ادامه بیان داشت: ما برای اولین بار در این رزمایش از هواپیماهای بدون سرنشین برای تصویربرداری از محیط استفاده خواهیم کرد. همچنین موضوع امداد هوایی بهصورت بالگردی نیز پیشبینی شده است.
 
جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یک بیمارستان صحرایی نیز در بوستان ولایت برپا خواهد شد، که نمونهای از بیمارستانهایی است که در شرایط خاص و همچنین در مناطق محروم برپا میشود، است.
 
وی خاطرنشان شد: معاونین سپاه در این ۲۲ نقطه از شهر تهران بهعنوان ناظر حضور خواهند داشت، و ارزیابی نهایی را انجام خواهند داد.
 
سردار ذوالقدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش ۵۲ گردان بیتالمقدس در فروردین ۹۴، اظهار داشت: سناریوی این رزمایش سه روزه بوده و تاکتیکهای دفاع از کوی و برزن، دفاع در مقابل تهاجم خارجی و دفاع در مباحث ناامنیها و شرارتهای امنیتی تمرین خواهد شد.
 
وی هدف از برگزاری این رزمایش را تمرینهای تاکتیکی و بازآموزیهای دفاع بر اساس طرحهای کشور عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها