استاندار چهارمحال و بختیاری:

موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری یکی از پررنگ‌ترین و پرنقش‌ترین مراکز فرهنگی خواهد شد

اقبال عباسی گفت: در آینده‌ای نزدیک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری یکی از پررنگ‌ترین و پرنقش‌ترین مراکز فرهنگی و گردشگری در استان خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ - 23September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح موزه دفاع مقدس استان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مسئولین به بهانه‌های مختلف مراسمات خود را در این مکان برگزار کنند، این مجموعه باید به مردم شناخته شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که این موزه در مساحت پنج هکتاری در حال ساخت است و امروز ۶۵ درصد این موزه تکمیل شده، افزود: می‌طلبد پیگری اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه بصورت جدی صورت گیرد.

اقبال عباسی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری یکی از پررنگ‌ترین و پرنقش‌ترین مراکز فرهنگی و گردشگری در استان خواهد شد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مکانی برای ارائه دقیق زوایای گوناگون جنگ، نقش قدرت‌های خارجی، علل شروع و پایان آن، حماسه‌آفرینی‌های مردم در طول سالیان دراز جنگ تحمیلی است، بیان کرد: از کارکرد‌های دیگر این مجتمع فرهنگی آن است که یک راهکار علمی برای پرکردن اوقات فراغت اقشار جامعه و به ویژه نسل جوان این استــان ارائه دهد.

ذوالفقاری ادامه داد: اسناد، فیلم، عکس‌ها، آثار به جا مانده از شهدا و منطقه عملیاتی، ایجاد فضا‌های مفهومی مانند کلاس بمباران شده، سنگر اجتماعی، پست امداد جبهه، کمک‌های مردمی، اعزام‌ها، انواع لباس‌ها و البسه نظامی، تمبر، تابلو‌های نقاشی، نقش برجسته، نقاشی کودکان و ماکت‌های عملیاتی از جمله بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی عظیم است.

وی به تشریح وضعیت موزه دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات کلنگ‌زنی این مجموعه از سال ۱۳۹۰ آغاز و زمینی حدود پنج هکتار در ضلع شمالی پارک تهلیجان در هفت طبقه و هشت تکه برای این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شد که متشکل از گالری، مرکز اسناد، سالن آمفی تئاتر و ... بوده و محوطه این سالن آمفی‌تئاتر روباز بوده و از نظر نوع سازه و تنوع مراکز فرهنگی و گردشگری در سطح کشور بی‌نظیر است.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از ۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس، مستند «به آن قاب سوگند» و تمبر یاد بود موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار