مراسم روضه خوانی در منزل شهید شاخص دلیجانی برگزار شد

به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس مراسم روضه خوانی در منزل شهید احمد کریمی از شهدای شاخص روستای سینقان دلیجان با حضور فرمانده سپاه روح‌الله و جمعی از پیشکسوتان و اهالی روستا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضایی باز برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ - 23September 2020

مراسم روضه خوانی در منزل شهید شاخص دلیجانی برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی،به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس مراسم روضه خوانی در منزل شهید احمد کریمی از شهدای شاخص روستای سینقان دلیجان با حضور فرمانده سپاه روح‌الله و جمعی از پیشکسوتان و اهالی روستا با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و در فضایی باز برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این آیین اظهار داشت: خانواده معظم شهدا مایه عظمت و سربلندی ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند و امروز به برکت ایستادگی و بصیرت خانواده‌های معظم شهدا نفوذ قدرت جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا در عالی‌ترین سطح ممکن قرار دارد.

وی افزود: ایستادگی خانواده های معظم شهدا سبب پایداری روحیه امید، ایثار و فداکاری در جامعه شده و در واقع خانواده های معظم شهدا قوت قلب برای ملت ایران هستند و با حضور و بصیرت خود در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی را از شر توطئه های دشمنان نجات داده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله اظهار کرد: نسل جوان امروز علیرغم اینکه مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهدا را ندیده اند اما به صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا افتخار می‌کنند و بر خود می‌بالند که بعد از گذشت چهل سال از دفاع مقدس هنوز این خانواده‌ها بر روی آرمان‌های خود ثابت قدم مانده‌اند.

وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع یک میلیون رزمنده و بسیار راهگشا است، گفت: توصیه می‌کنیم توجه ویژه‌ای به آنها شود چراکه چشم انداز چهل ساله برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در این بیانات نهفته و همه باید برای عملیاتی کردن آن تمام توان خود را به میدان آوریم.

کریمی افزود: یکی از محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت‌پذیری شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس بود و در جنگ هشت ساله همه مسئولیت خود را پیدا می کردند و طبق برنامه و توان خود کار را پیش می بردند و امروز باید این مسئله برای ما درس مهمی باشد که در مقاطع مختلفی که کشور با آن مواجه می‌شود بهع اندازه توان و سهم خودمان موثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در برابر فرهنگ دفاع مقدس و شاخصه های آن از جمله شهدا، رزمندگان و همه عناصر تأثیرگذار مسئول هستیم چراکه با مجاهدت های خود بار دیگر حقانیت اسلام را به دنیا و جهانیان نشان دادند و لذا باید از هر زمانی بیشتر در قبال این عزیزان مسئولیت پذیر باشیم.

شهید والامقام احمد کریمی در یکم فروردین‌ماه سال 1343 در روستای سینقان از توابع شهرستان دلیجان به دنیا آمد، پس از رسیدن به هجده‌سالگی در ارتش جمهوری اسلامی ایران استخدام شد و در تیپ بجنورد از لشکر 77 خراسان خدمت می‌کرد. او به عنوان گروهبان یکم نیروی زمینی ارتش در جبهه حضور یافت و پس از بیش از یک سال خدمت در مناطق عملیاتی در بیست و دوم بهمن‌ماه 1364 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها