رئیس شورای شهر شهرکرد:

باغ موزه دفاع مقدس در شهرکرد می تواند به حفظ هویت فرهنگی شهر کمک ویژه‌ای کند

فرهاد رئیسی گفت: موزه دفاع مقدس در شهرکرد می‌تواند به حفظ هویت فرهنگی شهر کمک ویژه‌ای کند، موزه دفاع مقدس مکانی‌است که شهدا و سبک زندگی آنان را به جوانان معرفی می‌کند‌ و این بسیار مهم است.
کد خبر: ۴۱۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ - 23September 2020

فرهاد رئیسی رئیس شورای شهر شهرکرد در حاشیه آیین افتتاحیه باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اقتدار موجود در کشور را مدیون رشادت‌های مردان و زنانی هستیم، که با تمام وجود در دوران دفاع مقدس برای این سرزمین از جان مایه گذاشتند.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌ساز شهرداری ها در شهر ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ شجاعت، ایثار، شهادت، جامعه را بر خود ترجیح دادن و همدلی است، انتقال این فرهنگ غنی به جوانان ابتکار و خلاقیت خاص خودش را می‌طلبد، که شهرداری‌ها در ایجاد هویت فرهنگ شهر باید به این نکته توجه کنند.

فرهاد رئیسی با بیان این که یکی از وظایف شهرداری‌ها فضاسازی‌های شهری است، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های این چنین باید چهره شهر رنگ و بوی دفاع مقدس و شهدا را به خود بگیرد.

رئیسی با بیان این که مجسمه‌ها و المان‌های شهری با هدف تداعی کردن پیغام های گوناناگون در ذهن شهروندان در نقاط مختلف شهر نصب می شوند ابراز داشت: در نصب المان‌های با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در شهرکرد کم کاری‌هایی صورت گرفته که توجه شورای شهر و همت و تلاش شهرداری شهرکرد در این خصوص را می‌طلبد.

رئیس شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: المان‌های شهری با موضوع دفاع مقدس باید به گونه‌ای ساخته شوند، که بتوانند مفاهیم دفاع مقدس را به خوبی و با ظرافت تمام انتقال دهند.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد: ایجاد یک باغ موزه دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری یک ضرورت است و می‌تواند در تبیین نقش استان در دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف جنگ تحمیلی و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جوانان و نسل‌های آینده بسیار موثر باشد.

این عضو شورای شهر گفت: بازدید از موزه دفاع مقدس یک تجدید پیمان با شهدا و تجدید خاطرات آن دوران است، برنامه ریزی ها باید به گونه‌ای صورت پذیر که تمایل مردم به حضور در این مرکز بیشتر شود.

رئیسی تصریح کرد: موزه دفاع مقدس در شهرکرد می‌تواند به حفظ هویت فرهنگی شهر کمک ویژه‌ای کند، موزه دفاع مقدس مکانی‌ست که شهدا و سبک زندگی آنان را به جوانان معرفی می‌کند‌ و این بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به کمک‌های شهرداری شهرکرد در ایجاد محوطه باغ موزه دفاع مقدس استان بیان کرد: برنامه‌ریزی شهرداری برای محوطه باغ موزه ایجاد یک پارک مفهومی در فضای سبز ساخته شده با هدف نشان دادن ماهیت تهاجم و ‏دفاع در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران به خصوص تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است.

فرهاد رئیسی خاطر نشان کرد: تاکنون برای ایجاد این محوطه نزدیک به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده که باید سه میلیارد دیگر برای تکمیل این محوطه تخصیص داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها