آیت‌الله علم‌الهدی:

رزمایش مواسات جلوه‌ای از تمدن نوین اسلامی را به دنیا نشان داد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه حرکت رزمایش مواسات به دنیا جلوه‌ای از تمدن نوین و حاکمیت اسلامی را نشان داد لذا این اقدام بهترین موقعیت برای فرج امام عصر(عج) خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ - 24September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، رزمایش کمک مؤمنانه توسط قرارگاه مواسات و با حضور آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سردار سرتیپ دوم «سیدضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران و سردار سرتیپ دوم «احمد شفائی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در محل میدان صبحگاه سپاه امام رضا(ع) برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این رزمایش ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های سپاه پاسداران در راه اعتلای انقلاب اظهار داشت: قرارگاه محرومیت‌زدایی به دلیل فعالیت و امداد به اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر جامعه؛ عنصرتمام‌نمای خیر و برکت در سپاه پاسداران است. چنین اقدامی در سالروز هفته دفاع مقدس تبیین کننده این واقعیت است که سپاه به عنوان محور اقتدار، مردانه ایستاده است و مجاهدت‌هایش نه فقط نظامی، بلکه در همه عرصه‌ها قابل الگوگیری است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن قدردانی از قرارگاه مواسات گفت: همه اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و فعالیت‌های مساجد در ذیل این قرارگاه انجام می‌گیرد. خوشبختانه حرکت رزمایش مواسات، که ابتکار رهبر معظم انقلاب است، به دنیا جلوه‌ای از تمدن نوین و حاکمیت اسلامی را نشان داد، بر همین اساس این اقدام بهترین موقعیت برای فرج امام عصر(عج) خواهد بود.

تأمین امنیت پایدار مهمترین وظیفه سپاه است

سردار سید ضیاءالدین حزنی در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، گفت: مجموعه سپاه در استان خراسان رضوی تا کنون7 هزار و 463 پروژه عمرانی و 23 هزارو 127 پروژه غیر عمرانی با اعتباری بالغ بر 607 میلیارد و 38 میلیون تومان خدمات ارائه کرده است. خوشبختانه سپاه امام رضا(ع) در زمینه جهیزیه در کنار استان فارس جز برترین استان‌ها در بحث کمکهای مؤمنانه بوده و با جدیت پیگیر انجام این مأموریت است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی سپاه پاسداران دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: در کنار تأمین امنیت پایدار، که مهم‌ترین مأموریت سپاه است؛ مولفه‌های دیگری چون مردم­داری، مردم­دوستی و مردم­یاری هم سرلوحه این مجموعه انقلابی قرار گرفته است به طوری که در مراکز درمانی و آموزشی سپاه مثل دانشگاه‎ها و بیمارستان‌ها هم اقداماتی مثل رزمایش مواسات و همدلی انجام می‌شود بنابراین امروز هیچ عذری برای عدم خدمت‌رسانی به مردم در کشور وجود ندارد.

دبیر فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی در زمینه کمک‌های مومنانه یادآور شد: مسئولان وقتی به مردم توجه داشته باشند، لطف و عنایت خداوند نیز شامل حالشان خواهد شد.

توزیع 300 هزار بسته معیشی در سطح استان خراسان رضوی

در ادامه، سردار احمد شفائی جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) نیز طی گزارشی در خصوص عملکرد سپاه امام رضا(ع) ابراز داشت: پس از تشکیل قرارگاه مواسات، مجموعه سپاه و بسیج در ذیل این قرارگاه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه کردند که تا به امروز با همت همه بسیجیان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت در سطح استان و همچنین کمک‌های سایر خیرین؛ نزدیک به 300 هزار بسته معیشتی تقدیم نیازمندان شده است.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) همچنین در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: تهیه 7500 جهیزیه از هفته بسیج سال گذشته، توزیع 2 میلیون وعده غذایی، توزیع 300 هزار بسته معیشتی، توزیع 18 هزار قربانی در دهه اول ماه محرم‌الحرام، راه‌اندازی 385 کارگاه تولید ماسک با تلاش نیروهای جهادی بسیج، توزیع 3 میلیون ماسک، تهیه و توزیع 20 هزار لوازم‌التحریر و نیز تهیه 5000 بسته کفش و پوشاک؛ حاصل مجاهدت‌های بسیج سازندگی و سایر گروه‌های جهادی سپاه امام رضا(ع) است.

در پایان این مراسم؛ رزمایش کمک مومنانه استان خراسان رضوی با اسم رمز یا فاطمه صغیره (س) توسط امام جمعه مشهد آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار