مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

عصبانیت آمریکایی‌ها از تولید بازی «نجات جورج فلوید»/ کرونا باعث دیده شدن فعالیت‌های فضای مجازی بسیج شد

مسلم معین به عصبانیت آمریکایی‌ها از تولید بازی «نجات جورج فلوید» در جریان رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا باعث دیده شدن فعالیت‌های فضای مجازی بسیج شد.
کد خبر: ۴۱۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ - 25September 2020

«مسلم معین» مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و با تاکید براینکه بسیج بزرگ‌ترین مجموعه مردم‌نهاد و مردم‌پایه جهان است و هرکار و اقدامی را در این شبکه اجرا کند اگر همه شبکه درگیر آن باشد، قطعاً بزرگترین فعالیت در سطح جهان خواهد بود، اظهار داشت: سازمان فضای مجازی بسیج در حال حاضر اتفاقی را در سراسر کشور و در 31 مرکز استانی برگزار کرده که همزمان استارت آپ بزرگی انجام گیرد.

وی با بیان‌اینکه دومین رویداد تولید محتوای بسیج در حوزه تولید بازی، نرم افزار و انیمیشن است، گفت: این اتفاق از لحاظ تعداد شرکت کننده و گسترده جغرافیایی بسیار کار بزرگی بود و بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دنیا است. 118 تیم در مرحله نهایی این رویداد شرکت دارند که برگزیده 500 تیم در سراسر کشور هستند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های بدنه بسیج در عرصه فضای مجازی را هدف از برگزاری این رویداد مهم دانست و عنوان کرد: پس از شناسایی استعدادها، توانمندسازی و پشتیبانی آن‌ها در جهت راه‌اندازی نهضت تولید محتوای فضای مجازی در کشور صورت می‌گیرد تا این استعدادها مختصصانه جبهه انقلاب اسلامی را در این عرصه تقویت کنند. لذا ایده‌ها و محصولات این گروه‌ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت تا در حوزه برندینگ و تجازی‌سازی نیز مطرح شوند و باعث ایجاد شغل و در نهایت کمک کننده به اقتصاد کشور کنند.


معین خاطرنشان کرد: در دوره پیشین این رویداد، بسیاری از محصولات تولید شده توسط گروه‌های شرکت کننده به مراحل تجاری‌سازی رسیده است. مثلا در استان همدان توسط نرم افزاری که توسط همین گروه‌ها و در این رویداد تولید شده است تمام میوه و تره‌بار استان همدان در حوزه فضای مجازی تامین می‌شود. تولید کنندگان این ایده دو جوان همدانی بودند که با این طرح برای حدود 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

وی توانمندسازی گروه‌های شرکت کننده در این رویداد را هدف قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج دانست و اظهار داشت: بسیاری از گروه‌های شرکت کننده کاملاٌ توانمند هستند و بخش دیگری نیز وجود دارند که نیازمند آموزش‌های تکمیلی هستند؛ لذا باید این گروه‌ها توانمند شوند تا جبهه رسانه‌ای جریان انقلاب اسلامی تقویت شود. تیم‌هایی در رویداد امسال شرکت دارند که بدون استاد و درس بلکه تنها با دغدغه شخصی به‌دنبال فراگیری آموزش‌های این عرصه بوده‌اند و در سطح استان ایام رتبه اول را کسب کرده‌اند و اکنون در سطح کشوری این رویداد حضور دارند که احتمال درخشش در این سطح نیز دارند که باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار گیرند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج درخصوص تیم‌های شرکت کننده در این رویداد گفت: تیم‌های شرکت کننده در این اتفاق عموماً از بدنه بسیج در سراسر کشور هستند؛ البته تیم‌هایی نیز وجود دارند که با جریان انقلاب و بسیج هم‌فکر هستند و ممکن است کارت عضویت بسیج نداشته باشند.

معین با تاکید براینکه هدف اصلی دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، تولید محتواست، گفت: به‌دنبال تولید بازی، نرم افزار، انیمیشن و تولیدات دیجیتال هستیم؛ یکی دیگر از اهدف این رویداد قطعاً کسب و کارهای مجازی و تقویت اقتصاد، ایجاد اشتغال و ثروت ملی و توانمندی‌های اقتصادی در راستای جهش تولید است.

وی حرکت بسیج در برگزاری دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال را یک اتفاق جریان‌ساز دانست و افزود: ماجرای کرونا باعث دیده شدن برخی از فعالیت‌های تیم‌های تولید محتوای دیجیتال بسیج شد. مثلاً یکی از کارهایی که تیم‌های ما در گذشته انجام داده بودند و در جریان شیووع ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفت، طراحی بیمارستان‌های مجازی بود که پیش از این جریان کسی به کاربردی بودن آن فکر نمی‌کرد. ما در این ایام از این طرح‌ها استفاده کردیم و 70 پزشک را از طریق یک اپلیکشن به مردم وصل کردم و با دریافت هزینه‌های کم باعث رفع بسیاری از مشکلات حاصل کرونا شد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج ادامه داد: مجموعه طرح‌ها و پوسترهای گرافیکی که طراحی شده بازخورد جهانی داشته است. در خصوص ماجراهایی که در آمریکا رخ داده طراحی و تولید بازی «نجات جورج فلوید» آمریکایی‌ها را عصبانی کرد و رسانه‌های مطرح آمریکایی روی این موضوع تمرکز کردند که نشان داد نهضت تولید محتوای ما اثرگذار بوده است. آزادی قدس موضوع دیگری است که در این اتفاق مورد تصویرسازی قرار می‌گیرد و حجم عظیمی از تولید محتوا به‌وجود می‌آید که کمک کننده است.

معین به لزوم ارتباط مستمر با گروه‌های تولید محتوای فضای مجازی در سراسر کشور اشاره کرد و تصریح کرد: سعی خواهیم کرد ارتباطمان را با گروه‌های تولید کننده محتوا در سراسر حفظ کنیم و آن‌ها را توانمند کنیم. ما در این رویداد در سه ژانر بازی، نرم افزار و انیمیشن سه برگزیده خواهیم داشت که مجموعاً 9 تیم خواهند بود که تجلیل می‌شوند. همچنین چهره سال فضای مجازی کشور و فعالان برتر فضای مجازی کشور را معرفی خواهیم کرد و ایده‌های برتر این اتفاق را تا مرحله نهایی رسیدن به محصول را حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار