چهل‌سالگی سرو/ رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران خبر داد؛

تقدیر از ۱۱ شاعر مازندرانی در جشنواره شعر «راز‌های ارغوانی» / راهیابی ۲۱ شاعر به جشنواره سراسری شعر بسیج

«حمیدرضا هراسانی» با اشاره به تقدیر ۱۱ شاعر مازندرانی در جشنواره شعر «راز‌های ارغوانی» گفت: ۲۱ شاعر به جشنواره سراسری شعر بسیج راه یافتند.
کد خبر: ۴۱۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸ - 25September 2020

تقدیر از 11 شاعر مازندرانی در جشنواره شعر «رازهای ارغوانی»/ راهیابی 21 شاعر به جشنواره سراسری شعر بسیجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حمیدرضا هراسانی» رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران شامگاه پنجشنبه سوم مهر در آئین اختتامیه جشنواره شعر «رازهای ارغوانی» که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره را از دو ماه گذشته منتشر شد، «رازهای ارغوانی روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس»، «مکتب سلیمانی، «شهید والامقام سردار سلیمانی، مدافعان حرم، مقاومت و مبارزه با استکبار» و «جهش تولید، اقتدار، بالندگی، شکست تحریم ظالمانه» از بخش‌های این جشنواره بود.

وی همچنین «الفبای ایثار، مدافعان سلامت»، «کمک مومنانه، همدلی و مواسات»، «افشای جنایت‌های استکبار جهانی، مقاومت مردم یمن، سوریه و عراق» و «سبک زندگی اسلامی، مسجدمحوری، عفاف و حجاب، عدالت محوری، رشد جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، ساده‌زیستی و مصرف کالای ایرانی» را دیگر موضوعات بخش‌های مختلف جشنواره اعلام کرد.

وی افزود: 126 شاعر در این هفت بخش شرکت کردند و 584 شعر به دبیرخانه ارسال شد و 130 اثر انتخاب و تبدیل به کتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مراسم از 10 برگزیده و یک شاعر شایسته تقدیر، قدردانی شد.

هراسانی با بیان اینکه یکی از شاعران برگزیده نوشهری قطع نخاعی است، گفت: تقدیر از این شاعر عزیز را هفته آینده در منزل‌شان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 80 درصد برگزیده جشنواره از غرب استان هستند، افزود: سه شاعر تنکابنی، دو شاعر از نوشهر، یک شاعر از چالوس، دو شاعر از محمودآباد، دو شاعر از بابل و شاعر شایسته تقدیر هم ساروی است.

این مسئول با بیان اینکه 21 شعر از 21 شاعر از هفت بخش جشنواره انتخاب کردیم تا در جشنواره سراسری حضور پیدا کنند، گفت: سازمان بسیج هنرمندان این برنامه‌ها را با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری، بنیاد شهید برگزار کرد.

وی همچنین از برگزاری سمپوزیوم نقاشی 40 هنرمند در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه شنبه پنجم مهر از ساعت 8:30 تا 4 بعدازظهر با موضوعات صحنه‌های نبرد دفاع مقدس اجرا می‌شود و در پایان پس از داوری آثار از پنج برگزیده تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها