دفاع مقدس نماد مقاومت مردم در برابر توطئه های استکبار جهانی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت بی نظیر مردم در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و دشمن تا بن دندان مسلح است.
کد خبر: ۴۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ - 25September 2020

دفاع مقدس نماد مقاومت مردم در برابر توطئه های استکبار جهانی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی، توجه به دفاع مقدس و استفاده از تجارب گران‌بهای آن دوران برای غلبه بر مشکلات و مسائل پیش رو در حوزه‌های مختلف را بسیار مهم دانست و گفت: دفاع مقدس نماد مقاومت، ایستادگی، ایثار و از خود گذشتگی است.

وی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر گفت: رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بویژه در آزاد سازی خرمشهر به خوبی نشان داند که می‌شود با دست خالی و اتکا به خداوند متعال کارهای بزرگی انجام داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سخنان صدام در آغاز جنگ تحمیلی، گفت: صدام آن زمان که خرمشهر را تصرف کرده بود اعلام کرد که خرمشهر گردوی نشکستنی است، این صحبت‌ها نماد قدرت و اطمینان صدام از توان ارتش بعث بود.

سردار تنگسیری ادامه داد: من بچه جنوب کشور هستم اما زمانی که وارد خرمشهر شدیم به هیچ عنوان شهر و محله‌ها را نمی‌شناختیم، شهر آنچنان تغییر پیدا کرده بود که برای بچه‌های خرمشهر نیز قابل شناسایی نبود.

وی تسلط ارتش عراق بر خرمشهر را نماد قدرت ارتش عراق دانست و گفت: ارتش بعث عراق در تمامی شهر کانال ایجاد و خانه‌ها را از این طریق به هم متصل کرده بودند و بیش از هزار نیروی بعثی در این شهر مستقر شده بود. وقتی صدام می‌گوید خرمشهر گردویی نشکستنی است یعنی از توان نظامی خود برای حفظ شهر مطمئن بود.

فرمانده نیروی سپاه تصریح کرد: جنگ و تجارب ارزشمند آن نقطه عطفی در تاریخ ایران و آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و نماد ایستادگی و مقاومت بی نظیر مردم در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و دشمن تا بن دندان مسلح است.

منبع: مهر

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار