روایت یکی از نیرو‌های ژاندارمری که بالگرد دشمن را ساقط کرد+ تصاویر

سقوط بالگرد دشمن بعثی به دست یکی از نیرو‌های قمی ژاندارمی در دفاع مقدس، از نکات دیدنی غرفه نیروی انتظامی قم در نمایشگاه هفته دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۱۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ - 25September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، غرفه نیروی انتظامی استان قم از جمله غرفه‌های فعال در نمایشگاه هفته دفاع مقدس و مزین مزین به تصاویر شهدای این نیرو و کلیپی از کربلای معلی و بین الحرمین می‌باشد.

به گفته رضا اعرابیان مسئول غرفه، نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس از نخستین واحد‌هایی بود که در قالب ژاندارمری با دشمن بعثی روبرو شد و آن‌ها را شناسایی و حملات اولیه شان را دفع کرد.

وی افزود: استان قم در دوران حماسه و ایثار ۷۲ شهید از ژانداری، ۲۲ شهید از کمیته انقلاب اسلامی و ۴ شهید از شهربانی تقدیم نظام اسلامی نموده است و پس از دفاع مقدس نیز همچنان باب شهادت برای این نیرو باز است کما اینکه ۲۲ شهید در راه تامین امنیت تقدیم شده و دو شهید مدافع سلامت نیز به جرگه شهدای ناجای استان پیوستند.

اعرابیان خاطرنشان کرد: در غرفه نیروی انتظامی، در راستای ترویح فرهنگ ایثار و شهادت از نماد‌ها و تصاویری استفاده شده که برای بازدید کنندگان قابل بهره برداری باشد، همچنین نمادی از مزار مطهر شهیدان والامقام، شهید صیاد شیرازی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاجی خداکرم شهید شاخص ناجا طراحی و ساخته شده که مراجعین با آن ارتباط برقرار می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند.

وی با اشاره به برخی اطلاعات غرفه ناجا افزود: نخستین آزاده و شهید جانباز و دفاع مقدس به نام ژاندارمری ثبت شده است؛ هنگام بمباران‌های هوایی شهرها، نقش کمیته، ژاندارمری و شهربانی در حفاظت از اموال مردم، نقشی انکار ناپذیر بود، ضمن اینکه یکی از نیرو‌های قمی ژاندارمری توانست با سلاح خود، بالگرد رژیم بعثی را ساقط نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار