چهل‌سالگی سرو/ رئیس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

پایه‌گذاری ساخت موشک‌های دوربرد در جهاد سازندگی

محسن هاشمی گفت: مجموعه جنگ جهاد سازندگی پایه‌گذار ساخت موشک‌های دوربرد در کشور است.
کد خبر: ۴۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 26September 2020

پایه‌گذار ساخت موشک‌های دور برد در کشور مجموعه جنگ جهاد سازندگی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یادواره جهادگر شهید سید محمدتقی رضوی و شهدای مهندسی رزمی هشت سال دفاع مقدس که امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مهندسی جنگ جهاد سازندگی در مسائل صنعتی و ساخت راکت و موشک مورد نیاز جنگ در دهه ۶۰ اظهار داشت: زمانی که من فوق لیسانس مکانیک گرفتم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی من را برای بررسی و بازدید‌ از فعالیت‌های ساخت راکت دوربرد در جا‌های مختلف کشور فرستاد.

وی ادامه داد: در آن زمان از صنایع پارچین، مرکز صنایع دفاع لویزان، نیروی زمینی و مجموعه مهندسی جنگ جهاد سازندگی که در غرب تهران فعالیت می‌کرد، بازدید کردم.

هاشمی گفت: در آن زمان در مجموعه مهندسی جنگ جهاد سازندگی به دانش ساخت راکت با برد ۱۰۰ کیلومتری رسیده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: پس از ارائه گزارش به آیت الله هاشمی رفسنجانی، او خیلی خوشحال شد و در آن زمان در نماز جمعه اعلام کرد که ما راکتی می‌سازیم که ۱۰۰ کیلومتر برد دارد.

هاشمی عنوان کرد: پایه‌گذار موشک با سوخت جامد در کشور را می‌توان مجموعه مهندسی جنگ جهاد سازندکی دانست که جا دارد بخشی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به فعالیت آن‌ها اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار