چهل‌سالگی سرو/ رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش:

تحکیم وحدت نیروهای مسلح موجب پیروزی محور مقاومت می‌شود

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به اتحاد و همدلی ارتش و سپاه در دفاع مقدس گفت: امیدوارم این وحدتی که به برکت دفاع مقدس ایجاد شده را در عرصه‌های گسترده‌تری شاهد باشیم تا در حوزه محور مقاومت بتوانیم پرچم اسلام را در سطح منطقه به اهتزاز دربیاوریم.
کد خبر: ۴۱۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ - 26September 2020

عملیات ثامن الائمه یکی از بزرگترین عملیات‌های غرور آفرین در دوران دفاع مقدس بود/ ارتش در دوران دفاع مقدس نقشی تاثیر گذار و موثر داشتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان» رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های بزرگ و غرورآفرین ما در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: عملیات ثامن الائمه (ع) نقطه عطف عملیات‌های ما در هشت سال دوران دفاع مقدس و در سال دوم جنگ بود. دشمن بعثی پس از تصرف خرمشهر برای اشغال آبادان حرکت خود را آغاز کرد، اما با رشادت و فداکاری نیرو‌های رزمنده موفق نشد وارد آبادان شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: پس از محاصره ۳۳۰ درجه‌ای آبادان توسط دشمن بعثی، امام راحل فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و از همان زمان کار طرح‌ریزی برای شکستن حصر آبادان توسط ارتش و سپاه آغاز شد، اما محور عملیات لشکر ۷۷ ثامن الائمه (ع) بود و با همدلی و اتحاد نیرو‌های مسلح در تاریخ ۵ مهر سال ۱۳۶۰ عملیات آغاز و حصر آبادان شکسته شد و فرمان تاریخی امام راحل چهره عینی و عملی به خود گرفت.

امیر پوردستان در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس گفت: یکی از تریبون‌ها و جلوه‌هایی که می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است و این نمایشگاه با هنرمندی خاصی برگزار شده و تقاضا می‌کنم این نمایشگاه‌ها در مقیاس‌های بیشتری در معرض دید عموم مردم و بالاخص جوانان گذاشته شود تا فرهنگ آن به جوانان منتقل شود.

وی همچنین درباره نقش ارتش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: این موضوع به ساعت‌ها وقت نیاز دارد. ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار مؤثر و اثرگذار بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: از ابتدای شروع عملیات‌های رژیم بعث عراق، یگان‌های ارتش در مقابل این تجاوز صف‌آرایی کردند و نیرو‌های ارتش در مقابل آن‌ها ایستادند و این عزیزان توانستند با حمایت مردم جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

امیر پوردستان افزود: در تمامی عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس نقش ارتش اثرگذار بود و اتحاد و همدلی با نیرو‌های سپاه را شاهد بودیم، در آن زمان مردم نیز پشت سر نیرو‌های مسلح قرار گرفتند و توفیقات بسیاری برای ما حادث شد و پیشروی را شروع کردیم.

وی اظهار داشت: امیدوارم این وحدتی که به برکت دفاع مقدس ایجاد شده را در عرصه‌های گسترده‌تری شاهد باشیم تا در حوزه محور مقاومت بتوانیم پرچم اسلام را در سطح منطقه به اهتزاز دربیاوریم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در مورد وجود برخی حواشی و تحریف‌ها علیه دفاع مقدس گفت: باید رشادت‌ها و فداکاری‌ها و ایثار در حوزه دفاع مقدس سینه به سینه به نسل جوان منتقل شود و این فرهنگ موجود در رزمندگان دفاع مقدس است که باید بیشتر در بین مردم گسترش پیدا کند.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای نیرو‌های مسلح فصل‌الخطاب است، یادآور شد: تأکید معظم‌له بر تکرار فرهنگ دفاع مقدس به این دلیل است تا حوادث و رشادت‌ها و فداکاری‌ها در دفاع مقدس به نسل جوان گفته شود تا از تحریف‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها