چهل‌سالگی سرو/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران:

انتقال الگوی قدرت‌سازی در عرصه دفاعی به سایر صنایع کشور/ تهدیدات ترامپ مصرف داخلی دارد

سردار سرتیپ حاجی‌زاده گفت: امروز در بخش نظامی به یک قدرت تبدیل شده‌ایم، اما این کفایت نمی‌کند و باید آن را به عنوان یک الگو به سایر بخش‌ها تسری دهیم.
کد خبر: ۴۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ - 27September 2020

دعوت از نخبگان برای بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های این نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توانمندی‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، بیانگر بخشی از توانمندی‌های سپاه است که ممتاز بوده و در سطح جهانی قرار دارد؛ با این حال علی‌رغم داشتن این توانمندی‌ها متوجه شدیم توانمندی‌هایی که داریم داخل جزیره است و نتوانسته‌ایم این توانمندی‌ها و نحوه دستیابی به آن‌ها و الگو‌های دسترسی به این توانمندی‌ها را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: هرچند این توانمندی‌ها در رژه ۳۱ شهریور از مقابل جایگاه عبور می‌کنند، ولی عبور این تجهیزات در فاصله زمانی کوتاهی صورت می‌گیرد؛ بر این اساس، چون بخش نخبگانی کشور سوالات زیادی دارند، می‌بایست ترتیبی اتخاذ می‌کردیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: به همین جهت این نمایشگاه را برپا کردیم؛ البته این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌ها متفاوت است؛ هرچند تاریخ تحولات نیروی هوافضا در این محل قرار دارد، ولی هدف این است که از نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف دعوت کنیم تا هم از نزدیک و چهره به چهره تحولات این نیرو را ملاحظه کنند و هم بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

سردار حاجی زاده اضافه کرد: اگر موفق شویم این شیوه و الگو و دستاورد‌ها را که حاصل جنگ هشت ساله و دفاع مقدس است، به خوبی به نسل جوان منتقل کنیم، می‌توان گفت بخشی از رسالت خود را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از گنج‌های دفاع مقدس است که به زمان حال امتداد یافته، تصریح کرد: نحوه بازدید از این‌ نمایشگاه هم بدین‌صورت است که از سوی بخش نخبگانی درخواست می‌شود و در صورت موافقت، می‌توانند بازدید داشته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه همه توانمندی‌ها را ما با فرهنگ دفاع مقدس به دست آوردیم، افزود: امروز در بخش نظامی به یک قدرت تبدیل شده‌ایم، اما این کفایت نمی‌کند و باید آن را به عنوان یک الگو به سایر بخش‌ها تسری دهیم.

سردار حاجی زاده گفت: اگر روزی برای تهیه سیم خاردار تا موشک وابسته به خارج بودیم، اگر روزی بالای ارتفاعات بازی‌دراز با دوربین تلاش می‌کردیم تا عمق خاک دشمن را در حد ۱۰-۱۵ کیلومتر ببینیم، امروز با ماهواره از ارتفاع ۴۳۰ کیلومتری هر نقطه‌ای جهان را که بخواهیم می‌بینیم.

وی با بیان اینکه این توانمندی و قدرت تصادفی نبوده و این الگو را باید به نسل جدیدمان منتقل کنیم، عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که روش و الگویی که توانسته ما را در حوزه نظامی که لبه تکنولوژی است به خودکفایی برساند، در سایر صنایع هم این توانمندی را پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: سال ۱۳۹۸ حوادث بسیار مهمی رخ داد؛ چرا که دیدم چگونه آمریکا بعد از ۷۵ سال اقتدار، از جمهوری اسلامی ایران سیلی خورد؛ البته دشمن در حال کار کردن و حرکت است؛ پس ما هم نباید متوقف شویم.

سردار حاجی زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران با تاکید بر اینکه این‌ها حرکتی از جنس نظامی نیست و بیشتر مصرف داخلی دارد، اظهار داشت: می‌دانید که در آمریکا انتخابات در پیش است و کاندیدا‌های این انتخابات یک خط در میان درباره ایران صحبت می‌کنند؛ این یعنی ایران کشوری قدرتمند و مهم است و ایران برای آمریکایی‌ها موضوعیت دارد.

وی با اشاره به تحرکات اخیر ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس افزود: حضور و رفت و آمد آمریکا در منطقه طبیعی است؛ اتفاق جدیدی نیفتاده و این موضوع تأثیر نظامی ندارد، بلکه ممکن است بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ با این حال ما دائماً اشراف اطلاعاتی داریم و تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: قدرت برتر از آنِ ایران است و این قدرت‌سازی ادامه پیدا خواهد کرد؛ البته درست است که دشمن کار و تلاش می‌کند و اقداماتی در جهت تغییر موازنه انجام می‌دهد، اما ما هم بیکار ننشسته ایم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار