چهل‌سالگی سرو/ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۰۱ برنامه بسیح جامعه زنان مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس

«فرشته پازوکی» گفت: ۱۰۱ عنوان برنامه‌ بسیج جامعه زنان استان مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس در دست اجراست که ۷۰ درصد در فضای مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ - 27September 2020

اجرای ۱۰۱ برنامه بسیح جامعه زنان مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس«فرشته پازوکی» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به چهل سالگی دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال مقارن شده با ۴۰ سالگی دفاع مقدس و بعد از ۴۰ سال از گذشت ایثار و جانفشانی رزمندگان و جانبازان و شهدا ما همچنان شاهد سلامت و پایداری انقلاب‌های علمی، نظامی، سیاسی، در سایه ایستادگی و مقاومت در مقابل خونخواران و استکبار جهانی هستیم.

وی افزود: می‌دانیم که در حال حاضر ایران به عنوان یکی از کشورهای آزادی‌خواه برای تمام مسلمانان جهان معرفی شده است و تمام تلاش و هدف ما باید این باشد که این الگو و نمونه را به نسل جوان انتقال بدهیم.

وی با تاکید بر نقش پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف افزود: شاهد نقش زنان را در عرصه‌های مختلف هستیم هم قبل از انقلاب هم در حین انقلاب و هم در حال حاضر، در کل کشور ۷ هزار زن شهیده داریم که از این تعداد ۲۹ شهیده زن متعلق به مازندران است.

پازوکی افزود: زنان ما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور بسیار فعال و پررنگی را داشتند در قبل از انقلاب هم خواهران پابه‌پای برادران و همسران خودشان و دوش به دوش‌شان در پخش اعلامیه‌ها، حمل اسلحه و شعارنویسی حضور پررنگ داشتند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با حضور فعال زنان در هشت سال دفاع مقدس فرمودند: اگر زنان سرود جنگ را نمی‌سرودند و به عنوان یک ارزش در منزل خود تلقی نمی‌کردند هیچ مردی اراده و انگیزه رفتن به جنگ و جبهه را پیدا نمی‌کرد.

پازوکی اذعان داشت: زنان ما بسیار حضور پررنگ و نقش‌های مختلفی را در هشت سال دفاع مقدس داشتند؛نمونه‌ای از کار این عزیزان مداوای مجروحین و پرستاری از رزمندگان و پشتیبانی و شستن لباسها و پتوهای خونین رزمندگان همچنین تهیه غذا و نگهداری از فرزندان رزمندگان و شهدا و پذیرفتن مسئولیت خانه در نبود همسران، تشکیل هسته‌های مقاومت در تک‌تک پایگاه‌های بسیج و تشویق همسران جهت اعزام به مناطق جنگی اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در ادامه افزود: اکنون نیز می‌توان به فعالیت زنان در مقابله با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد که شاهد هستیم در بحث ویروس کرونا خواهران و بسیجیان چطور پای کار آمدند و با در اختیار قرار دادن تولیدی‌ها و چرخ‌های خیاطی شروع کردند به تولید ماسک، گان و تهیه مواد ضدعفونی کننده، و هر آنچه که نیاز برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی که دشمن به جنگ نرم روی آورده، عرصه‌ها را شناسایی می‌کنند و بر همان اساس به دشمنان پاسخ می‌دهند تا بتوانند در مبارزه با نفوذ دشمن موفق باشند.

پازوکی به اهم برنامه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۱۰۱ عنوان برنامه‌های بسیج جامعه زنان استان در دست اجراست، عمده این برنامه‌ها ۷۰ درصد در فضای مجازی صورت می‌گیرد، که دیدار با اهل معرفت و دیدار با ائمه جمعه، برپایی نمایشگاه منشور گام دوم انقلاب، معرفی الگوی موفق فرزندان شهدا در فضای مجازی، برگزاری برنامه آبروی محله با نام یک شهید در ۴۰ محل، برگزاری اردوی جهادی در ۴۰ محله استان، ثبت زندگی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، یاد یاوران با حضور مادران و همسران و فرزندان شهدا، ثبت چهل خاطره از ۴۰ شهید در فضای مجازی، ثبت۴۰ وصیت‌نامه شهید در فضای مجازی، تجلیل از پیشکسوتان زنان در دفاع مقدس، جشنواره مجازی فرهنگی و هنری چهل سالگی دفاع مقدس، کتاب صوتی و ساخت مستند شهدا از زبان همسران، مادران و دختران شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار