عملیات «ثامن الائمه» نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به مناسبت سالروز عملیات «ثامن الائمه» و شکست حصر آبادان بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ - 27September 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات «ثامن الائمه»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات «ثامن الائمه» و شکست حصر آبادان بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

 «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»

عملیات ثامن الائمه در تاریخ 5/7/1360/ با رمز « نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ» آغاز شد و تا 10/ 7/ 1360  با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید. این عملیات غرور آفرین نقطه عطفی در تاریخ  دفاع مقدس است.  چرا که از سویی نتیجه سال اول جنگ و اوج نبردهای نیمه گسترده محسوب می‌شد و از سوی دیگر عامل تحول استراتژِیک در جنگ بود و اولین گام از نبردهای گسترده آزاد سازی به حساب می‌آمد.

انهدام و راندن نیروهای دشمن به غرب رودخانه کارون و تصرف و تامین کرانه شرقی آن رودخانه در منطقه اشغالی دشمن(شکست حصر آبادان) از اهداف اصلی عملیات ثامن الائمه بود. پیروزی در این عملیات عظیم، سرآغاز ظهور وحدت و همگرایی نیروهای دلاور ارتش و سپاه پاسداران در طرح ریزی و اجرای عملیات‌های مشترک در مقابله  با دشمن متجاوز بود.

نتایج حاصله از عملیات ثامن الائمه باورهای غلط دشمن نسبت به توان رزمندگان اسلام را در هم ریخته و امنیت دشمن را که مدت ها بود بدون دغدغه اساسی در قسمت بزرگی از مناطق اشغالی مستقر شده بود سلب کرد، ضمن اینکه موجب نمایان شدن هر چه بیشتر آسیب پذیری دشمن نیز گردید.

علاوه بر اینها اعتماد رزمندگان اسلام به اتخاذ تاکتیک‌های ابتکاری در جنگ و همچنین شکل گیری همکاری ارتش و سپاه و باور و اعتقاد نیروهای نظامی کلاسیک  به نیروهای انقلابی بخشی از نتایج آن بود که تحقق یافت.

امروز در حالی که دشمن ناامید از تجاوز نظامی به خاک پاک جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، استفاده از انواع رسانه‌های دیداری و شنیداری و فضای مجازی هجمه روانی – تبلیغی بر علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخته است، بازخوانی و مرور حماسه‌های بزرگ و غرور آفرین همچون عملیات ثامن الائمه می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد و موثر در پیش روی جوانان ما قرار گیرد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ماندگار عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان و درود بر روح پر فتوح امام خمینی (ره) و تمامی شهدا، سالروز  پیروزی این عملیات را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نیروهای مسلح، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و آحاد ملت تبریک و تهنیت عرض نموده و از خالق هستی بخش سربلندی و عزت بیش از پیش ایران اسلامی را در گستره گیتی مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها