چهل‌سالگی سرو/ سرلشکر سلامی:

اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شکست طرح‌های دشمنان شده است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شکست طرح‌های دشمنان شده و نگذاشته آن‌ها اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کنند.
کد خبر: ۴۱۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 28September 2020

دشمنان جنگ اقتصادی و فشار حد اکثری را در پیش گرفتندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از آثار جدید اسنادی و پژوهشی مرکز اسناد و تحقیقات جنگ و نیز تجلیل از فرماندهان و مسئولان راوی در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و همچنین تکریم خانواده معظم شهدا که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه دوران عظمت و تجلی شکوه ملت ایران تحت پرچم اسلام عزیز میسر شد، اظهار داشت: سینه‌های فرماندهان دفاع قدس گنجینه‌های تمام‌نشدنی از تاریخ بشر و تاریخ اسلام بعد از عاشوراست؛ این عزیزان پرچم جهاد را در دست گرفته و در برابر شوکت ظاهری قدرت‌های آن روز جهان ترس به دل راه ندادند و در مقابل دشمن ایستادند.

وی ادامه داد: فرماندهان ما در دفاع مقدس مانند رزمندگان بودند و تفاوتی بین خود و دیگران قائل نبودند؛ آن‌ها رمز حیات و جاودانگی انقلاب اسلامی ایران شدند.

فرمانده کل سپاه گفت: جنگ دقیق‌ترین معادله بشر است که در آن همه چیز را در آن در نظر می‌گیرند؛ زیرا جنگ با حیات ملت‌ها سروکار دارد. کسی در جنگ غلبه می‌کند که قوی‌تر است؛ اما شگفتی جنگ ما این است که وقتی جنگی گسترده و جهانی بر ما تحمیل شد، ملت ما به‌ نحوی شگفت‌انگیز در این جنگ پیروز شدند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: رمز پیروزی ملت ما در دفاع مقدس، امام امت است؛ او عقبه جنگ و دشمن را می‌شناخت؛ او می‌دانست که این جنگ در جبهه مقابل، پشتیبانی جهانی دارد و همه امپراطوری بی نظیر جهانی علیه مردم ایران دست در دست هم داده اند و جغرافیای جنگ، جهانی است.

وی جنگ تحمیلی را بعد از عاشورا نابرابر‌ترین جنگ جهان دانست و افزود: امام راحل معادلات جنگ را تغییر داد، شهادت را راهی مردانه برای همه ملت کرد و جنگ را از سطح نیرو‌های مسلح به تمامی جامعه گسترش داد؛ اینجا بود که همه، جاودانگی را در جنگ دیدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادام داد: نترسیدن ملت از مرگ راز پیروزی در هر جنگی است؛ یعنی کسی که از جنگ نترسد، هرگز مغلوب نمی‌شود؛ چون امام (ره) به ملت ما آموخت که نترسند.

سردار سلامی اضافه کرد: امام (ره) معمار قلب‌های مستحکم و نفوذناپذیر بود؛ او آیات الهی را تفسیر می‌کرد و راز پیروزی را به ما آموخت در حالی که بنابر معادلات رایج می‌بایست ما شکست می‌خوردیم، اما استقامت امام (ره) و تدبیر او ملت ما را یک‌دل کرد و ما را از جنگ پیروز بیرون آورد.

وی تصریح کرد: این تجهیزات نیستند که موجب تغییر معادلات در جنگ می‌شوند، بلکه نیروی انسانی و رهبری مقتدر است که موجب تغییر می‌شود. به عبارت دیگر، تسلیحات هرچند به‌روز می‌شوند، اما در نهایت این نیروی انسانی است که باید پای در میدان نبرد بگذارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: رزمتدگان از غرش هواپیما‌ها و توپ‌ها نترسیدند؛ چون سیستم و جنگ‌افزار‌ها همه جامد و بی اراده هستند و این انسان‌ها و فلب‌ها هستند که می‌جنگند؛ اگر دل‌های مطمئن نبود، کسی نمی‌توانست از اروند بگذرد و از میدان‌های آتش عبور کند

سرلشکر سلامی ادامه داد: هرچند جنگ تحمیلی تمام شده، اما دشمنی‌ها تمام نشده است. امروز اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شکست طرح‌های دشمنان شده و نگذاشته آن‌ها اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کنند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی گفت: دفاع مقدس گسترش یافت و جوانان جهان اسلام مقاومت را در پیش گرفتند و معادلات دشمن را در منطقه و جهان بر هم زدند.

وی با اشاره به اِعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشورمان عنوان کرد: دشمنان، جنگ اقتصادی و فشار حد اکثری را در پیش گرفتند، اما رهبر ما ایستاد؛ چون راز شکست دشمن را می‌داند و این است که نام ایران را به نام رهبرش می‌شناسند و می‌دانند که این ملت صلح و عزت را مقتدرانه می‌خواهد و این جنگ و مقاومت ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در دنیای امروز یا باید ذلیل، ضعیف و تابع بود و یا مقتدر و مستقل؛ جز این دو مسیر راهی نیست؛ البته استقلال و کرامت هزینه دارد و دست یافتن به آن، بدونِ ایستادگی میسر نیست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار