مدیر کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس از همه ابزارها استفاده شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی استفاده از هنر در قالب‌های متعدد را از ابزار تبیین وقایع دفاع مقدس دانست و گفت: با توجه به تنوع مخاطبان و جمعیت جوان کشور و وجود سلایق گوناگون استفاده از ابزارهای مختلف و از جمله قالب‌های هنری برای بیان و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس ضرورت دارد.
کد خبر: ۴۱۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 29September 2020

برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس از همه ابزارها استفاده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «حسن رمضانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به تنوع مخاطبان و جمعیت جوان کشور و وجود سلایق گوناگون استفاده از ابزارهای مختلف و از جمله قالب‌های هنری برای بیان و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مناسب برای انتقال و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس استفاده از هنرهای نمایشی مانند تئاتر خیابانی است، بیان داشت: باید از ابزارهای گوناگون برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود تا نظر همه سلیقه‌ها و مخاطبان را جلب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی استفاده از هنر در قالب‌های متعدد را از ابزار تبیین وقایع دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان و نوجوان ما باید بیش از پیش در جریان شجاعت‌های رزمندگان و کارهای انجام شده در آن دوران قرار گیرند.

رمضانی برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی افلاکیان را اتفاق خوبی برای خراسان جنوبی دانست و مطرح کرد: پرداختن و بازگویی وقایع دفاع مقدس ضرروی است چرا که رویدادهایی از نوع دفاع مقدس زمانی که در تاریخ ملت‌ها رخ می‌دهد وقایعی تاریخ ساز است و باید مورد توجه ملی ها قرار گیرد زیرا از عناصری است که دوام و قوام ملی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از رویدادهایی است که هم مردم فارغ از خط و جهت سیاسی در آن نقش داشتند و پاسداشت آن در همه ملت ها ضروری است و در جمهوری اسلامی ایران هم مانند بقیه رویدادهای تاریخی باید پایدار بماند با این تفاوت که فقط یک جنگ نظامی نیست بلکه عامل انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار