معرفی کتاب؛

«روی عرشه»

«روی عرشه» خاطرات شفاهی سرهنگ پاسدار «احمد ترکانلو» است که توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.
کد خبر: ۴۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 01October 2020

«روی عرشه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، کتاب «روی عرشه» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع‌ مقدس است که در برگیرنده‌ خاطرات سرهنگ پاسدار «احمد ترکانلو» است که گردآوری و تالیف آن توسط «بهرام مرادی» انجام گرفته است.

این کتاب در سال 1397 و در 191صفحه توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

برشی از کتاب

بعضی از کسانی که با ما می­جنگیدند «کوموله» یا «دموکرات» بودند. افراد «قاسملو» و «عزالدین حسینی» بودند. کاملاً یادم هست این­ها در مسیر «دارلک» به سمت میاندوآب در جایی مستقر شده بودند که مثل بهشت سراسر باغ میوه بود. افراد کومله و دمکرات از آن­جا به ما حمله می­کردند. از این­جا تا شهر و مقر ما شاید بیست یا سی کیلومتر فاصله بود. تأمین جاده­های این روستا خیلی خطرناک بود. ما می‌خواستیم ضد انقلاب­ها را دستگیر کنیم، درگیری پیش آمد. من جنگ واقعی را واقعاً این­جا با چشمان خودم دیدم. خودم اجساد جا مانده­ی زن و مرد، دختر و پسر که از افراد ضد انقلاب بودند را دیدم. چه جوان‌هایی، چه تیپ­ها وقیافه­هایی. حتی یک زن باردار هم بین آن­ها بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار