وصیتنامه شهید عبدالله بیات؛

خواهرانم بی‌حجابی شما خون شهیدان را پایمال می‌کند

شهید عبدالله بیات در وصیت‌نامه خود آورده است: به خواهرانم می‎گویم که مرا ببخشند و حجاب خود را رعایت کنند چون که با بی‌حجابی شما خون شهیدان پایمال می‎شود.
کد خبر: ۴۱۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ - 30September 2020

خواهرانم حجاب خود را رعایت کنید چون که با بی‌حجابی شما خون شهیدان پایمال می‌شود به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کاروان عاشوراییان در راه بود، خیل مشتاقانی که بی‌صبرانه به تماشای حرکت کاروان به نظاره ایستاده بودند، انبوه تر از مردمانی می‌شد که قصد سفر با کاروان کرده بودند، بانگ جرس کاروان بر دستان ساربانی که طلیعه دار خون شهیدان بود در روز گاری که ندای «هل من ناصراً ینصرنی» دوباره در گوش تاریخ طنین انداز شد، نواخته می‌شد،

 آن روزها پر بود از نور غیرت  و مردانگی در پهنه دستان غیرتمند جوانانی که خالی از دغدغه‌های نفس بودند و نقد جان خویش را به بهای وصل یار فروختند. همان‌هایی که  شعور حسینی را با شور حماسی آمیختند و علی اکبرهای زمان خویش شدند.

«عبدالله بیات» از جمله ملازمان کاروان ابا عبدالله الحسین بود  که همچون سایر غیور مردان خطه لرستان تاب تحمل بی‌حرمتی یزید زمان را نیاورد و برای دفاع از ارزش‌های دینی، تمامیت ارضی و حفظ ناموس از چنگال حرامیان به میادین نبرد شتافت و راه شهادت را آگاهانه انتخاب کرد و برای هموطنان خویش وصیت‌نامه‌ای  که حاوی نکات ارزشمندی است  به یادگار گذاشت که متن آن در ذیل آمده است:

متن کامل وصیت‌نامه شهید «عبدالله بیات»:

با درود و سلام به آقا امام زمان (عج) و با درود و سلام به امام امت، خمینی بُت‌شکن و با درود و سلام به شهدا و اسرا و مفقودین و با درود و سلام به رزمندگان اسلام و با درود و سلام به شما برادران مهربان و شما کسانی‎که به این اسلام خدمت می‌کنید و به شما ای بردران که هیچ سلاحی نمی‎خواهید، چراکه سلاح شما تقوی، قرآن، اسلام، ایمان به خدا و رسول خدا(ص) و به امامان از علی و یازده فرزندش است.

و چون که شما وحدت و یکپارچگی در بین‌تان است، امیدوارم که اتحاد شما و یکپارچگی شما بیشتر و بهتر شود و خداوند کسانی را که به این انقلاب اسلامی خدمت می‎کنند طول عمر و او را ببخشد.

و ای ملت! توجه به «نصر من الله و فتح قریب» داشته باشید و شما نباید این آیه‌ها و سوره‌ها را زیر پا بگذارید چرا چون که کلام خدا هستند و خداوند فرمود: «پیروزی خدا و فتح نزدیک است» که شما ببینید ما الان به این قول خدا رسیده‌ایم و از استان خوزستان دشمن را بیرون کردیم و الان در چند تا از استان‌هایش هستیم. این قدرت خداست و شما هم توجه به قرآن داشته باشید و با ایمان و با اول خواندن نماز و با ترک دروغ و غیبت و تهمت و دیگر گناهان، پایه دین خود را حفظ کنید. حضرت فرمودند: «اگر نماز ما قبول شود، همه کارهای ما هم قبول است و اگر نماز از پایه خراب و موردپسند خدا نباشد کار ما هم خراب است.»

و از برادران طلبه می‌خواهم که در درس کوشا باشند که شما کارتان از هم‌الان از یک دکتر اگر برای خدا باشد که هست بهتر هستید. چون که دکتر یک مرضی را خوب می‎کند ولی شما انسان‌ساز هستید. به این مسئله جداً توجه داشته باشید که من را هم می‎بخشید که در طول سه سال یا کمتر مزاحم شما بودم و امیدوارم که خدا هم شما را طول عمر و برای شما درک علم عطا فرماید.

و من از آقای صالحی تشکر می‌کنم که به فکر صالح خود توانستند به این حومه کوچک خدمتی کنند و مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) را تاسیس کنند و امیدوارم که خدا ایشان را طول عمر عنایت فرماید و من از مردم این شهر هم که برای تاسیس این حوزه بسیار خوب و انسان‌ساز کمک کردند تشکر می‎کنم خدای متعال به اینان هم مزد عنایت بفرماید.

و در این‌جا از پدر بسیار مهربانم که مرا به این‌جا رساند و مرا به حوزه علمیه فرستاد تشکر می‎کنم در ضمن پدرجان! امیدوارم که مرا ببخشید که از بعضی از فرمان‌های شما سرپیچی کردم و مرا ببخشید و حلالم کنید و از مادرم معذرت می‌خواهم که به او بی‎احترامی کردم و او هم مرا ببخشد و اگر که آن‌ها را ناراحت کرده‌ام مرا ببخشید. به خواهرانم می‎گویم که مرا ببخشند و حجاب خود را رعایت کنند چون که با بی‌حجابی شما خون شهیدان پایمال می‎شود و اگر حجاب داشته باشید ثمره خون شهیدان است و از برادرانم می‎خواهم که مرا می‎بخشید و امیدوارم که نمازشان را اول وقت بخوانند.

پدرجان اگر شهید شدم یک مقدار پولی که قرار است به علی براتی بدهید و هر چه‌قدر که خودش گفت بدهید و به اندازه پنج هزار تومان است که در جهنم نسوزم و برای من دعا کنید و برای امام امت و برای ظهور امام زمان(عج) و برای رزمندگان و اسرا دعا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار