فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

الحاق ناوبندر «خلیج فارس» به ناوگان نداجا در آینده نزدیک/ رونمایی اولین شناور مین‌روب نیروی دریایی در آذرماه

امیر دریادار خانزادی گفت: در تلاش هستیم تا اولین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران که قابلیت حمل بالگرد و پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را به همراه دارد، در آذرماه امسال به آب بیاندازیم.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ - 06October 2020

الحاق ناوبندر «خلیج فارس» به ناوگان نداجا در آینده نزدیک/ رونمایی اولین شناور مین‌روب نیروی دریایی در آذرماهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر نداجا در بندرعباس اظهار داشت: مجموعه نیروی دریایی یک مجموعه پویاست و بنا دارد تا در هر دوره‌ای ظرفیت‌های رزمی بیشتری را پای کار بیاورد تا آن‌جایی که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است، در دریا‌ها مظهر اقتدار باشد.

وی افزود: ما هر ساله ظرفیت‌هایی از توان رزم را که کاملاً بومی هستند، تولید می‌کنیم و تا ماه‌های آینده حتماً شاهد رونمایی از مجموعه‌ای از دستاورد‌های جدید نیروی دریایی هستیم که یکی از آن‌ها ناوشکن دنا است؛ ناوشکنی کاملاً بومی که بخشی از آرایه دفاعی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت دریانوردی اقیانوسی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از رونمایی اولین شناور مین‌روب نیروی دریایی در آذرماه امسال خبر داد و عنوان کرد: این شناور ظرفیت جدیدی برای مقابله با تهدیدات از جنس مین در دریا و سواحل است.

دریادار خانزادی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا اولین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران که قابلیت حمل بالگرد و پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را به همراه دارد، در آذرماه امسال به آب بیاندازیم.

وی افزود: این ناوبندر با نام «خلیج فارس» با یک بار سوخت‌گیری قابلیت سه بار دور زدن دور کره زمین را دارد که می‌تواند برای مدت‌های طولانی در اقیانوس‌ها باقی بماند و یک پایداری دفاعی و امنیتی در منطقه خلق خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این تجهیزات به نفع برقراری امنیت در دریا برای کشور‌های منطقه و جهان است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها